9/8 - It´s Madonna!!!

2009-09-09 @ 21:56:08
Vi hade klockan på ringning tidigt, fixade oss, packade med oss allt som skulle med och begav oss iväg.. T-banan till centralen och sedan letade vi upp vårat spår.. Vårat tåg gick vid 11.07, och det var galet mycket folk alltså. Inge kul alls, men till slut så fick vi sittplatser iallafall. :) Vi gjorde inte så mycket på tåget, pratade och sådära. Framme i Göteborg vid 15.57. :) Väl framme så låste vi in vår packning och tog nåt att äta tror jag.. Messade till allt folk som vi skulle försöka träffa där.. Nat, Marie, Caroline och Tobbe! Alla svarade på messen utom M, och vi skulle höras av senare.. Och vi trallade bort mot Ullevi, kikade in Madonna-shopen och beslöt mig för att handla efter allt. Och det var lite halvlång kö till Golden circle-platserna. Så vi ställde oss där också, efter en stund så började vi prata med två personer framför oss. En av dem hade varit där dagen innan och sett konserten och visste exakt vart Madonna hoppade ner, så vi hängde på dem två in till scenen. Fick skitbra platser, två meter från scenen typ. Woho! När vi stod där så började det spöregna och det gjorde de typ var och varannan minut. xD Men vi klarade oss, för vi hade scentaket som tak, yeah! Det började med en Dj-Paul Oakenfold som förakt och vid halv tio ungefär så drog konserten igång! WOW!


  
  

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om konserten.. Vilken upplevelse!!! Okej, jag är inget stort fan av Madonna alls, tycker hennes låtar är jättebra men inget mer.. Jag såg hennes förra show på tvn när den visades ´07 och sa då efter den att jag ska nån gång se henne live innan jag dör.. Bara för att ha sett henne liksom, för den showen ägde verkligen. Två år senare så var den "drömmen" sann...

Madonnas Sweet & Sticky tour!
Shit vilken show, vilken världsstjärna hon är! Hur hon rör sig på scenen, sjunger och verkligen bjuder på sig själv. Bästa låten på hela kvällen var, helt klart, Like a prayer! Det var amazing, vilken allsång, jisses! GÅSHUD!!! Och i sista låten så hoppade Madonna ner från scenen ju, höll fram micen och lät publiken sjunga... det var mitt Framför oss!!! Så himla coolt, hon var fan en halv meter ifrån oss. EN HALV METER FRÅN MADONNA!!! Obeskrivligt! Hennes enorma show höll på i hela två timmar, helt amazing. En upplevelse man sent kommer glömma alltså! Det här var absolute det bästa jag sett/gjort i hela mitt liv! Får jag möjligheten att se henne igen så skulle jag inte tveka för en sekund.. Det bästa som hänt någonsin, VILKEN UPPLEVELSE!!!






När vi kom upp och ut från Ullevi så började vi med att ringa Marie, hon och hennes kollegor i ThreeD var också där! Men inget svar fick vi, så vi börjar gå en bit och efter några steg bara så såg Micke dem. Vi rusade fram såklart, kramkalas och massa prat. :D Så kul att hitta på dem där bland allt folk! Anna Andersson med pojkvän dök upp där också, så hejade på henne med. Messade även lite med Caroline också, hon var vid nån entré på andra sidan Ullevi så vi sa hejdå till brudarna och tog oss runt. Messade tillbaks och frågade exakt vart hon var, för det var ju ganska mycket folk där.. Rätt som det var när vi går där och letar så kommer Caroline med pojkvän mitt framför oss.. Lika chockade allihopa över att vi lyckades hitta varann där, haha. Hon tänkte precis svara på mitt mess om var exakt de var och hon skrev "Utanför Ullevi ;)" HAHA Så härlig! Pratade massa med henne, blev presenterad för hennes pojk.. Efter en stund lära de iväg för de skulle träffa Anna. Och vi fortsatte vårat letande efter personer. Tobbe hade dragit men vi hade Nat kvar, så vi begav oss till andra sidan igen.. Såg Marie och co igen, skrämde skiten ur Marie och drog vidare, haha. Vi ringde och ringde Nat hela tiden, men inget svar och det tutade upptaget hela tiden.. Vi kikade förbi Madonna-shopen för jag skulle köpa en t-shirt.. Det blev en svart med Madonna på framsidan och turnén på baksidan.. Skitsnygg! Kostade "bara" 300:-, men jag ville ha nåt som minne.. Försökte få tag på Nat igen, klockan var över 12-tiden också.. Men inget svar alls så vi gav upp.. Tog oss till donken, för vi hittade ett som hade nattöppet typ, precis vid nordstan.. Vi köpte det vanliga och slog oss ner och åt, mycket gott. Satt där en stund och frös typ, haha. Vi tröttnade och gick ut istället, mycket varmare. xD haha. Tog oss ut på avenyn, det var ju massa folk ute på krogarna där.. Och vi började gå mot masthugget också, får se om vi skulle hitta.. Men det var helt öde på folk så vi vände, lite läskigt att gå då ju.. Så vi tog oss till centralen och där blev vi sittandes, det öppnade vid fem-tiden...

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback