Paraden och lite häng!

2011-09-06 @ 15:06:04
Vi var uppe tidigt för att vi hade mycket att fixa. Duschade, åt frukost samtidigt som folk skulle sminkas och fixas hår på.. Så mysigt att se alla springa runt och fixa och så. Jag packade ihop min väska också, för den skulle låsas in på terminalen.. Emma sminkade och fixade håret på mig och jag blev grymt nöjd! När jag var klar så åkte jag och Micke in till stan och fixade min väska.. Skulle sedan möta upp resten vid Slussen, men det blev lite senare än tänkt men tillslut så kom vi iväg till Zinkens damm. Var där strax innan ett-tiden och vid ett så började själva paraden. Det gick segt att se allt.. vi tänkte gå bakom Vickans flak men där var det knappt några folk så vi placerade oss bakom Patricias tillslut. :) Och en transa stannar framför mig och bara: "GORGEOUS!". Haha, det var kul! Lite halvbra väder hade vi men när vi kom vid Slussen så började det spöregna, suck! Vi använde vår stora pride-flagga som tak först men sedan regnade den igenom, så vi hoppade av där och tog t-banan in till centralen. Sara, Bonnie, Mika och Jennie drog till kungsan direkt, för Alcazar skulle hjälpa M och J in för det var ju åldersgräns på kvällen igen så de fick band. :) Vi andra tog en sväng förbi donken först för att få i oss lite mat.. sen till kungsan. Där hängde vi vid scenen, kollade när Alcazar repade och ja, bara hängde.. Ronija och Emma kom också, så kuuul! Nån gång under dagen lyckades vi ta en gänget-bild också, najs! Senare dök även Jennifer och Anna upp, mys! Vi placerade oss vid scenen och hade bra platser, framför lilla mitten-scenen typ. :)









Bild: 1, 2, 3, 6 o 7: Mikas. Bild 8: Saras.


Vid halv sex så började allt. Och änglarna var ganska så först ut. De körde deras "nya" singel Love in the First Degree. En cover alltså. De var sjukt grymma alltså. Snygga människor! Sedan rullade det på med lite olika artister. Le Kid, NEO, Tove Styrke, bl.a.. Och i pausen så överraskade Shirley på scenen och sjöng Du är allt. Så fint! Efter det så hade S och B fixat ut Jessica på sidan så vi alla drog dit. Kramkalas med alla! Och de börjades prata, jag drog dock iväg till Ronija och Emma som stod vid sidan av och pratade med dem istället. :) Såg att Micke pratade med Mari Rydberger så var fram och heja där och sedan tillbaks till brudarna. Vera såg mig sedan och stannade vid oss och pratade massa, Micke kom också. :) Pratade om lite allt möjligt. Gud vad hon är mysig alltså! Hon skulle dra in bakom igen och det blev kramkalas. Först en gruppbild med alla, och då menar jag verkligen alla. Haha, herregud! Gänget, R och E, och Jessica o Vera! Galet! Sedan blev det kramkalas med J och lite oroliga blickar, innan hon försvann bakom med V. Shirley kikade ut lite också, så var fram och hejade lite, fina! Och efter det så drog vi iväg in i kungsan, sa sedan hejdå till hela gänget för jag var tvungen att dra.. Så otroligt tråkigt att lämna alla ju.. :( åh! Ut från kungsan och bak till backstage-utgången för där hängde Jennifer och Anna så jag pratade lite med dem innan jag gick iväg.. Mot terminalen och hämtade ut väskan för att sedan hoppa på 21-bussen hemåt...






Bild 5: Bonnies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback