Jobb på Julgalan @ Göransson Arena.

2012-12-16 @ 17:40:14
Vid 14.45 var det inskrivning i ishallen bredvid arenan, asmycket folk ju. Sen in till omklädningsrummet där vi fick lite mer info. Kläder och vilka bord vi skulle ha. Jag var bara en nisse och skulle plocka av bord och hjälpa servisen om det behövdes. Nissarna hade tre bord var, och vi hade diamant-borden närmast scenen, najs. Dukade borden och allt, och vid 18-tiden var det insläpp av publiken. Sen blev det kaos typ... Herregud vad vi har sprungit. Plockat av tallrikar, tomflaskor, fyllt på med tallrikar och hjälpt till vid disken. Inte haft en lugn stund alltså. Runt halv tio-tiden så började själva showen och den såg jag ganska mycket av. Vi fick inte springa så mycket i gångarna under showen, vilket kändes bra för mig som ville se showen, men lite missade man ändå när de behövde hjälp med att rensa i korridoren där artisterna befann sig.. Bäst under showen var helt klart Loreen, wow så grymt! Och Nathalie ägde på dansen, så himla roligt att se henne igen. Resten av artisterna var Peter Jöback, Kate Ryan, Velvet, Molly Sandén, Lasse Berghagen, Lisa Miskovsky, Hanna Hedlund och EMD. Sen var också Dea och Britta med, fint! Otroligt grym show alltså, det jag såg var så himla bra och jag älskade slutmedleyt. Slutade strax efter elva-tiden och då drog efterfesten igång.. Jag tog mig till sidan av scenen, strax där efter så kom Britta ut och det blev kramkalas, lite chockad att hon fortfarande mindes mig, kul! Stod kvar där sen, dans-Tomas kikade ut och jag bad han skicka ut Nathalie till mig.. Finaste människan kom ut och vi kastade oss på varann. ÅH, så himla glad. Vi kramades länge och bara såg på varann, hade ju inte träffats på typ 3år. Galet! Pratade lite grann innan hon var tvungen att dra, fina hon. Då kom även Jenny/Velvet ut så jag kramade och hejade på henne med, trevligt. Sedan var jag nöjd och återgick till jobbet. Det var bara att plocka undan från borden, herregud så mycket det var. Hjälpte till vid disken också för där var det kaos. Vid 01 bestämde jag mig för att dra hem. Trött, törstig och hungrig. Inte fått nån mat på nio timmar liksom, inte ens vatten.. Lämnade tillbaks grejerna jag lånat, fyllde i pappret och checkade ut.. Mamma hämtade mig så jag slapp gå hem, skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback