Dans är Kärlek!

2012-05-16 @ 21:33:00
Nu är då dansterminen över på Ackes Dansskola. Vilket känns otroligt tråkigt, verkligen! Terminen har varit helt underbar. Jag har dansat så mycket jag har kunnat, haft tid med och orkat. Helt galet har det varit! Feminin vibe, street, streetjazz, jazz, fantasy, latino och zumba x2. Dans varje kväll från söndag till torsdag.. Visst har kroppen känt av att det har blivit lite för mycket på sistone med alla extra dansrep också.. Men jag älskar det alldeles för mycket för att kunna minska på tiden. Det är ju det här jag vill göra!

Uppträdanden har hunnits med också. Mitt första betalda dansjobb hade vi, några från fantasyn, på restaurang Bolaget i Sandviken. Hela fantasy-gruppen medverkade på Kulturskolans jubileumskonsertGöransson Arena i Sandviken, där vi dansade bakom Sanna Nielsen bl.a. Sedan avslutningen på Estraden i Gävle, och fantasy fick vara med på Sandvikens avslutning på Folkets hus också. Och nu sist den stora dansshowen Magic of Dance på Gävle teater, som Ackes har varje vår. Så mycket uppträdanden och jag älskar det!


Och alla nya vänner man har fått.. Alla nya i fantasyn, och alla andra som man har kommit så mycket närmare den här terminen. Man har hängt på skolan för att umgås med folk, bara suttit där i timmar och pratat och haft det roligt. Man umgås med folk utanför skolan också. Så underbart liksom! Och Ida har man fått lite bättre kontakt med också, förut har det mest varit hej och så har man dansat för henne. Men nu pratar vi mer med varandra, jag går på hennes spelningar och ja, vi har kommit varandra närmare och det känns så bra. Lisa har ju varit mamma-ledig denna termin men jag har träffat henne lite ändå utanför skolan, underbart! Och Irina som jag nästan dansat varje dag för, henne har man ju fått en helt annan uppfattning om och verkligen lärt känna som person.. jag bara älskar henne. Hon är så galet underbar! :)

Jag skulle aldrig för en sekund byta bort dessa två år på Ackes mot nåt i världen. Jag är så lycklig att jag började dansa. Att jag har prioriterat dansen före det tidigare livet, vilket var alla resor runt om i Sverige.. Och jag saknar det inte ens... Dansen har gett mig och ger mig så otroligt mycket. Den gemenskapen som finns på Ackes är otrolig, åh jag trivs så bra och som det är nu så kommer jag aldrig att lämna stället. Ibland känner man bara att man har hittat rätt... Så känner jag för just Ackes och dansen. Det kan inte bli bättre än såhär!


Så ja, det är otroligt tråkigt att terminen är slut, jag kommer sakna alla va.. Nu längtar jag bara till höstens schema kommer ut så man kan anmäla sig till kurser igen!! Och får se hur hösten blir liksom... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback