En fiin kväll i Gävle!

2012-05-19 @ 13:34:11
Velade lite fram och tillbaks om jag skulle åka in till Gävle själv igår eller inte, ingen som kunde följa med ju.. Det var nämligen spelning med Ida Long på Sjömanskyrkan i samband med Nebraskas säsongsavslutning. Jag bestämde mig tillslut för att åka in själv för jag ville ju se Ida.. :) Kom in till Gävle strax innan 19-tiden och tog mig till Sjömanskyrkan och spelstället. Det var en del folk där, efter sju började allt. Det var ett band innan Ida som hette San Fairy Ann, lite rockabilly-stuk, de var faktiskt bra ju. En liten kort paus emellan sen...

Ida började spela strax efter 20-tiden, en halvtimmes spelning. Så himla grym hon är alltså. Det flesta av hennes låtar, de bästa liksom, var med. Hon spelade även lite piano, grymt! Det var en fiin liten mysig spelning, glad att jag åkte in! :) Det var lite folk kvar efteråt, Ida kom ut efter ett tag och pratade med några. Hon kom sedan fram till mig, kramkalas och pratade massa.. Det var fint! Frågade lite vad jag skulle göra sen och om jag ville hänga med henne, Maja och Bella ut nånstans, så jag stannade.. Ida packade ihop sitt och vi tog en sväng hem till henne och lämnade det och tillbaks till stan. Vi drog till Interpool, satt där och pratade massa. Trevligt ju! Strax innan elva så skulle de till Slickcity och då gick jag till bussen, tackade för kvällen och så.. Tanken var att jag skulle hämta mamma när jag kom hem, men det visade sig sen att hon redan var hemma.. så jag hade kunnat stannat nån timme till menmen.. Det blev i alla fall en spontan trevlig kväll i Gävle! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback