Danstävling i Mora 30/5.

2015-05-31 @ 18:12:36
Igår var det dags för sista regionstävlingen för denna termin. Blev upphämtad av familjen Liedner vid 7 här i Sandviken. Sen var det raka vägen till Mora med ett litet stopp i Rättvik. Var framme på Unihoc arena där tävlingen skulle vara vid 9-tiden. Hejade på folket där och bara hängde runt. Denna tävling så hade vi inte så många dansare från Ackes med, men ett litet gäng i alla fall. Vid 10 började tävlingen och först ut var disco par, sen grupp och sist singel som började strax innan tolv typ.. Hade direkt final och vi var tre stycken. Det gick inte så värst bra och resulterade i en 3:dje plats. Surt, men fick pokal i alla fall. Lunchpaus sen och vi låg 40 minuter före i schemat, så skönt! Sen var det dags för hiphop, samma ordning där. Par först, sen grupp och sist singel. Jag hade direkt final i hiphopen också, då vi var tre stycken där med. Men vi fick dansa presentation först, det gick skapligt men fick en askonstig låt. Eller alla hiphop-låtar var konstiga.. Några ronder senare så var det dags för final, så himla nervös ju. Körde järnet verkligen och det kändes så himla bra, jag var så nöjd när jag klev av golvet och en helt okej låt fick vi också. Super! Efter några ronder och omdanser så var det dags för prisutdelningen. Och jag vann, ÄNTLIGEN! Jag vann och fick äntligen min första prick. Det kändes så sjukt bra, så himla glad verkligen! Och det gick ganska så bra för Ackes annars, lite prickar/pokaler och några uppflyttningar. Grattis alla! :D Tävlingen slutade vid 17, en timme tidigare än beräknat. Så gött! Sa hejdå till alla, bytte om och packade ihop väskan. Åkte hemåt med Simone och hennes mamma, så snällt! Dom släppte av mig vid Ackes strax innan halv åtta typ..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback