Disco SM 2015.

2015-05-19 @ 21:57:00
Fredag 15 maj - Söndag 17 maj
 
fredagmorgon fick jag skjuts av mamma in till Ackes, var där vid sju redan. Runt halv 8 så kom Irina och Vahidin och hämtade upp mig, förbi dom en sväng och sen åkte vi iväg. Raka vägen till Norrköping där Disco SM gick av stapeln i år. Det blev ett litet stopp längs vägen för lite toabesök och snacks, annars gick det fint hela vägen. Vi åt massa och pratade en del, mycket trevligt! Framme vid Stadium arena runt 11-tiden, Irina sprang in och hämtade band åt mig så jag kom in. Sedan hejade vi på folket som var där och placerade oss vid lagledarbordet. Grupp juniorer skulle börja strax efter där och där hade vi ju två grupper med. Dock gick ingen av dom till final.. Natalie och gänget kom till arenan också, så vi hängde runt lite och åt lunch. Vid 17-tiden så var det invigning/inmarsch för alla dansare och jösses så segt det var. Sen lite party på dansgolvet som avslutades med att en tjej sjöng nationalsången. Sen drog allihopa typ, men Irina skulle bara kolla gruppfinalerna och sen åkte jag med I&V till hotellet, som de flesta från Ackes bodde på.. Fixade nyckel så jag kom in på rummet, Natalie o co hade dragit iväg så jag hängde på resten av gänget från hotellet. Ut på stan och leta nåt ställe att äta på, det var inte det lättaste, men tillslut så hamnade vi på O'learys. Fish and chips, så gott! Sen tillbaks till hotellet och var nog där strax innan tio, upp på rummet till Natalie och co. Pratade och kollade Let's Dance. Trevligt! Runt elva godnattade vi och då gick de andra över till sig..
 

 
Klockan på ringning vid åtta för att fixa oss lite, sen ner till frukostbuffén till 9 med de andra. Åt massa där, så gott! Irina och Vahidin dök även upp, och vi bestämde tid att åka till arenan. Så jag for upp och sminkade mig och packade ihop väskan för att sen dra till arenan med dom runt halv elva. Träffade Helena där då också, för hon skulle tävla strax därefter. Sen rullade dagen på och det var även min tur att tävla också. Det gick väll inte så bra, tyvärr. Hängde runt där på arenan annars, kollade när alla dansade, pratade och umgicks en hel del med Irina och hade det roligt. Några från ackes var i final också, men innan det så var det invigning igen och Isa var där och uppträdde. Kul! Sen finaler och prisutdelning efter det.. Vi hade några på pallen som även gick upp i klasser, så roligt! Efter allt så skyndade vi tillbaks till hotellet för vi skulle ut och äta hela ackes-gänget tillsammans, men de fick vänta lite på oss. For upp på rummet, lämnade väskan och bytte om och ner i foajén igen. Sen gick vi till en Tapas restaurang, där vi hade bokat bord för ungefär 40 personer. Vi var alla förutom Natalie o co typ.. Det blev inte så mycket mat för mig då det jag ville ha hade tagit slut... Men jag hade en trevlig kväll där med alla ändå, innan jag gick tillbaks till hotellet till Natalie och dom. Najs! Vi alla umgicks på rummet lite, smsade lite med Irina om morgondagen också. Vi la oss runt elva-tiden igen...
 
 
Uppe tidigt även denna dag. Fixade mig och packade väskan, sen gick vi ner till frukosten igen till 9. Åt oss mätta och pratade även denna morgon med Irina och Vahidin innan vi for upp på rummet. De andra började fixa sig men jag hann inte så långt för strax efter tio så begav vi oss till arenan igen. Det var några från ackes som skulle tävla denna dag också, så kollade alla dom men de flesta åkte ut direkt. Sen var det bara grupper vuxna kvar, där Natalie o co skulle tävla men det var två timmar emellan typ. Så jag gick runt där på arenan för mig själv och kikade i montrarna, åt lite och bara hängde.. Efter ett bra tag så var det dags för grupper och I&V kom tillbaks ganska så precis. Illusion gick till semifinal men åkte ur där.. Så då var det bara att packa ihop allt, och vi hoppade in i bilen. Jag åkte hem med Irina och Vahidin också, så snällt! En lång resa hem pga köer osv, gjorde ett stopp på en mack för lite mat i magen. Annars pratade vi hela vägen hem och hade det trevligt. Dom släppte av mig i Sandviken runt nio, så skönt att komma hem ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback