Magic of Dance 2015

2015-05-14 @ 15:08:00
Då var dessa två dagar över på Gävle teater.
 
I måndags var det dags att inta teaterns lokaler igen, äntligen. Vi i fantasyn träffades vid tre redan, gick igenom finaldansen och sedan våra danser. Samling i lokalen och genrepet började vid 16. Det dansades i alla kläder, då de skulle fotograferas till programmet. Så jobbigt men ändå kul! Repade först del 1, sen finalnumret och sen del 2. Det gick helt okej! Jag var kvar bland dom sista, som vanligt. Pratade med folket och sen åkte jag hem med Madde och Natalie. Och i tisdags var det samling vid tre igen. Dansade och fixade en del, och vid 16 så började själva genrepet och det gick väll någorlunda. Vid 18 så var det paus för alla, så då var det bara att vila massa och få i sig nån mat för kvällen. Och nervöst började det bli också när man hörde publiken komma in...
 

Vid 19 så började själva showen, Magic of Dance. Konferenciererna, två tjejer som kör ABBA-låtar, öppnade med att sjunga Mamma Mia och försökte få igång publiken. Showen var igång och jag hade bara tre danser i första delen. Tävlingsdisco, wienervals-showen och fantasy (dancing queen). Och det gick skapligt i alla, så himla roligt ju! Sen en 20 minuters paus, då vi pratade lite och fixade till oss. I andra delen hade jag fem danser. Disco avanc, fantasy (diggy down), waterloo (jive), disco forts och latin show. Allt rullade på väldigt bra, så himla roligt! Final med tjejerna på sång i gimme gimme gimme, och vi i fantasyn var ut i slutet på numret och dansade finaldansen med alla dansare. Så roligt, jag var så himla glad. Irina kom in på scenen och tackade av tjejerna, sen alla danslärare inklusive mig själv. Jag fick blommor, åååh så glad, tack Irina! Jubel och applåder i mängder, och Irina fick ett helt hav av blombuketter. Så fint! En helt otroligt härlig kväll blev det, jag var så himla glad efteråt. Så nöjd med allt! Pratade mer med Irina efteråt och tog en bild också. Plockade ihop alla mina grejer, lämnade tillbaks kläder och lämnade sedan stället. Mamma och mormor väntade på mig utanför så åkte hemåt med dom. Fint!
 
Bilder tagna av Josefine Berg.
 
Bästa, bästa, bästa Irina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback