Pardanstävling i Örebro 23/5.

2015-05-24 @ 14:35:00
Jag blev upphämtad av Josefine, hennes mamma och Helena strax efter halv åtta-tiden och sen var det raka vägen till Örebro. Efter några timmar så kom vi äntligen fram till Knut Säborgs dansstudio runt halv elva-tiden. Tävlingen höll på för fullt när vi kom in, vi hejade på Ackes-folket. Irina var där men hon dömde tävlingen.. Vi gick och bytte om nästan direkt och fixade allt. Runt 12 så började solo-danserna. Och de var uppdelat på två golv denna gång, och de var så trångt och litet, menmen.. Irina dömde på B-golvet, så i vissa danser fick jag henne ju.. Standard-danser först. Rond 18A semifinal i vals, och det gick tydligen bra för det blev final i rond 19A. Direkt final i quickstep rond 20B, det gick helt okej. Sprang och bytte om och fortsatte med latin-danserna. Först ut var chacha normal i rond 22A, gick vidare till semifinal i rond 24A. Det kändes bra men gick inte vidare, tyvärr. Sen var det direkt finaler som gällde. Jive i rond 26B, det gick bra för en gångs skull. Salsa i rond 30A, tappade bort mig lite men annars helt okej. Merengue i rond 33B, början gick bra sen tappade jag bort mig helt och det blev kaos. Sprang och bytte om igen och det var dags för duo-danserna, direkt finaler och alla efter varandra. Rond 38A chacha, 39B jive, 40A salsa och 41B merengue. Det gick väll skapligt, bättre i vissa och sämre i andra. Men vi hade roligt i alla fall. Och det var dags för prisutdelning sen. Jag kom 2:a i vals, quickstep och jive, 1:a i salsa och merengue. I duon så kom vi 3:a i chacha och jive, 2:a i salsa och 1:a i merengue. Så jäkla nöjd med allt ju! Efter det så tog vi lite bilder, pratade med folket och sen packade vi in oss i bilen igen och började resan hemåt, med ett litet stopp på Max för mat, mums. Vi var hemma strax efter halv sex ju, himla skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback