Uppvisningshelgen.

2015-05-14 @ 13:28:00
Parken i Gävle på lördagen.
Mamma skjutsade mig till Natalie till 9 så jag åkte in med dom till Gävle och Parken. Hjälpte till lite där innan genrepet drog igång strax efter 10. Saknades folk i pardansen så där fick vi göra om lite grann, jobbigt.. Sen rullade genrepet på och det var lite jobbigt att dansa allt menmen.. Passade på att äta lite grann sen innan uppvisningen började vid 12. Min första rond var 9 och det var wienervals showen. Så himla nervös ju, men det gick bra. Sedan följde standard-program, Waterloo-jiven, fantasy, disco, latin-program, fantasy och sist latin mix showen. Alla danser gick faktiskt bra, lite småfel bara men jag var ändå nöjd med dagen så. Kul att hänga runt med alla där också. Allt avslutades med godisregn och sen var det bara att packa ihop alla grejer igen. Runt halv fyra var vi påväg hemåt igen, så skönt!
 


Folkets hus i Sandviken på söndagen.
Jag cyklade ner till Folkets hus till 9.30-tiden, då skulle genrepet börja. Jag hade bara två danser att genrepa, tävlingsdiscon från Gävle och disco avanc, och det gick bra. Kollade på genrepet sedan, det är så kul att se alla ju.. Sedan hjälpte jag Pernilla med hennes barnkurser som var med i första föreställningen 11.30, då jag inte dansade nåt då. Passade på att äta lite också. Sedan var det föreställningar klockan 13 och 15. Tävlingsdiscon öppnade båda och andra discon var mitt i nån gång. Och det gick väll skapligt båda gångerna, bäst kändes det andra gången. Så himla glad efteråt. For ner och packade ihop alla grejer, pratade med Ida och Irina lite snabbt. Sen hjälpte jag till och städade lite snabbt nere i logerna, herrejösses vad folk kan stöka ner.. Lite prat med Natalie, och Irina innan vi drog oss hemåt igen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback