13/8 - Rix och Rock <3

2008-08-18 @ 02:01:13

Denna dag började jäkligt tidigt, vi hade klockorna på ringning vid fyra redan xD Vi var galet trötta, såklart. Men upp kom vi och vi tog spårvagnen till kungstorget strax efter fem xD Kom fram vid halv sex, tog en vända runt torget, sen slog vi oss ner utanför, de var inte många alls där xD HAHA typ inga rättare sagt!!! Sen kom en snäll gubbe, som öppnade upp porten till GT/TV4 och massa andra företagsjoks, så vi fick sitta inne där och värma oss xD :P Snällt av dig Åby!!! Vi gick ut efter en stund igen när vi märkte att de började komma folk!! Stod där en stund och vid sju ungefär så var de en snäll vakt som släppte in oss, yaay vi runa in xD HAHA. Vi fick alla platser i mitten xD haha. Vi skulle ju hålla många platser!!! Resten av Linda-gänget satt också där och höll platser... Men vi satt iallafall där och ugglade hur länge som helst kändes de som xD En jävla snubbe från TV4 Göteborg kom och filmade oss, HAHA. Sen vid halv tio typ så kom Mika :D hihi. Och strax därefter kom Lina, Jennie, Annika, Sandra + en kompis till henne : ) Och då fick äntligen dra hemåt xD HAHA. Jag, A-K och Micke drog tillbaks till vandrarhemmet, där vi handlade först, sen vidare upp på rummet där vi åt, duschade och fixade oss : ) Riktigt skönt att duscha säger jag bara xD haha.


Vid 12 så var vi tillbaks på torget och då hade de kommit lite folk!! Vi slog oss ner och satt där ett bra tag.. Rätt som de var så stod Anna på scenen, och vi alla flög upp en efter en xD Vi pratade lite med henne, assööt ju : ) hihi. Sen var klockan 14 och då var de dags för signering med Sonja i upplevelsebyn :D iiiih, fettnajs ju :D Hon var ASSÖÖÖT!!! Vi stod neranför en stund sen ställde vi oss i kön och kom upp till människan :D thihi. Hon är fan så Underbar!! Pratade lite snabbt med henne, tog kort och även en cool bild xD HAHA, för Sonja ville de, men hon kunna ju vara cool med sina solbrillor ; ) haha. Frågade om när hon skulle uppträda under kvällen och hon sa i början, så de var skitbra ;D haha. Sen drog vi tillbaks till scenen och kollade på rep.. De som repade var E-type, Kate Ryan, Måns, Rongedal och såklart Ramsells.. Där emellan träffade vi även Anna och pratade lite med henne, skitsööt verkligen : ) Och de började spöregna då också, så vi stod under paraflax ett tag, sjukt drygt ju.. Men de slutade regna nån gång innan xD

Allt började vid 18.30 : ) hihi. Så naaajs ju, Ramsells ut först och vi skrek på Anna såklart :D Hon var bara så grym!!! Sen blev de Amy, och de började regna efter de, spöregn verkligen... De blev dags för Sonja, vi skrek lite och sjöng med i regnet :D Hon var så fantastisk!!! De slutade regna och de var dags för Rongedal och när de körde Just a minute, fyfaan asså, de lär ha haft askul åt oss i publiken xD HAHAHA. Sen kom Linda ut och ägde allt fan!!! De var SÅ jäkla grymt, hon hade mega stor kör på HELA låten.. Hela främre raden var med på dansen också, fettcoolt :D hihi. Efter henne var de Kurt Nilsen och han var inte så bra xD HAHA. När han var klar så drog jag, de var ganska så lätt att ta sig ut ur klungan xD haha.

Jag drog förbi en 7-eleven och köpte nåt att tugga på, sen fortsatte jag Avenyn upp och vidare in på Rockbaren.. De kändes lite konstigt att gå in på krogen själv om jag säger så.. Kom väl in där strax efter åtta.. Eftersom jag hört att uppträdandet skulle vara vid nio, men han i dörren sa halv elva : / haha. Men jag gick in och upp på övervåningen, där stod jag och blängde i typ 2 timmar xD HAHA. Och de spelades bara rock/hårdrock xD HAHA. Jag går inte riktigt ihop med den musiken, men de var En låt jag kände igen av alla som spelades xD En Iron maiden låt ; )

Runt ungefär tio-tiden så kom Jonna och hennes gitarist : ) iiiiih, jag tog mig fram lite försiktigt för hon stod ju och pratade med massa vänner.. Men tillslut var hon "ledig" så gick fram och heja och hon frågade hur de var, sen blev jag presenterad för hennes gitarist : ) thihi. Han var ju snygg (A) !! Sen försvann hon vidare och jag drog runt lite till där xD haha. Väldigt drygt började de bli... Hon stod i baren och snackade med lite vänner, men jag gick fram och frågade när hon skulle börja och sådära, så vi stod och pratade ett tag, hon är ju helt underbar ju : ) hihi. Strax efter elva var de dags och jag ställde mig vid den lilla scenen, kändes som man stod mitt framför henne, men de gjorde man ju också typ, eller en meter framför xD HAHA. Asså hon var så grym ju, så sjuktkul att höra henne live, va jag har längtat efter detta, ojoj.. Fett grymma låtar också, Sacred var så gryyyyym :D Kul att höra World wide love också, den älskar jag!!! Hon sjöng typ åtta låtar, riktigt mysig spelning : ) Och hon var bara så sööt!! Spelningen slutade vid tjugo i tolv ungefär.. Pratade lite med Jonna efteråt också, så myyysig!! Tackade för att jag kom och så, kramkalas!!!

Jag drog ut direkt, messade med Emma och A-K, dem kom och mötte upp mig på kungsportsplatsen : ) -tack verkligen- hihi. De var raka vägen hem, och vi tog lite mackor också, vi var lite hungriga ja : ) De berättade lite om rix och om allt som hände där.. Och sen gick vi och la oss typ, Micke sov ju redan så.. haha. Vi somnade ganska så på en gång och klockan var nog runt ett...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud vad kul att du såg Jonna, vrf sa du itne bara det :O?! Jonna är ballast i stan ju, hade fan kommit upp för henen på en gång xD

2008-08-18 @ 15:40:19
Postat av: Anonym

Söta du! Kul å se allt fint du skrivit <3 /Jonna

2015-06-17 @ 12:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback