Mallorca, första veckan : )

2008-07-16 @ 21:22:33
Jag delar upp Mallis resan i två delar.. en vecka för sig.. Annars blir de alldeles för mycket!!!

29/6
Vi kom fram till Mallis vid 11 ungefär.. Vi flög ju i värsta mini-planet xD HAHA, kändes som en långtradar buss typ.. tror de var typ 170 pers som fick plats, shiit asså!! Fiin utsikt hade vi iallafall, såg Alperna : ) hihi. Men som sagt framme vid 11 och då hämtade vi väskorna och sedan letade vi reda på bussen som skulle ta oss till hotellet, Ivory playa! Där vid 13 ungefär, packade upp och fixade och åt lite.. Sen vare raka vägen ner till stranden, som låg typ 50 m bort bara.. Låg där en stund i värmen xD haha. På kvällen drog vi iväg till stan och den låg en bit bort ja, tog väl ungefär 20-30 min att gå : ) De var även Fotbolls final i EM, som Spanien vann, så där blev de liv xD HAHA. Folk åkte runt och tutade, skrek och allt möjligt, HAHA riktigt kul xD Vi somnade ganska så sent...

30/6
Sov länge, fixade oss och sedan blev de stranden igen. Väldigt varmt ju.. Ankan och jag tog en promenad längs stranden bort till vårt förra hotell, dit var de kanske 2-3 km.. Riktigt skönt att gå men dumt utan vatten xD HAHA. Solen tog bra då.. När vi kom tillbaks så tog vi madrassen och låg och guppade i havet.. Ca en timme typ tror ja de var och shiit va vi brände oss xD Jag var iallafall knallröd och de gjorde ooont.. I knävecken, jag kunde ju knappt gå ja.. Vi var iväg och handlade efter de, och där svimmade jag (a) som vi tror var pga vätskebrist xD hihi. Jag mådde inte bra alls denna dag... Var nära att svimma flera ggr under kvällen.. Vi var ju iväg till stan och åt lite : ) Sen tog vi taxi hem och de blev kväller direkt...

1/7
Sov länge igen, fixade oss och denna dag blev de poolen för min del.. Ingen solning alls, för jag var så bränd, ont på baksidan av benen och ryggen, inte kul... Senare på dagen så tog vi bussen till stan, åt och kikade i affärer, tittade in på vårat gamla hotell också, hihi. Sen tog vi taxi hem och då blev de show på hotellet vid 22.. Dem fyra som jobbar där som entertainers har en show varje kväll typ, som denna kväll var ett Star-medley : ) Helt okej show, hihi. Men de är så mys med shower på hotellen tycker jag, thihi! Sen dansade folket club-dansen xD som jag bara kollade på, haha. Sen blev de nattinatti..

2/7
Sov länge igen, jag och Ankan tog hennes dator och satte oss i foajen och knapprade lite, haha. Sen blev de havet en stund och även poolen : ) sköönt!! Trallade till stan på andra sidan av hotellet denna kväll, fanns inte lika mycket affärer men de gick bra ändå.. De spelade Sol, vind och vatten i en butik, minnen kom tillbaka, hihi <3 Vid 22 så var de show på hotellet igen som vi kollade på, denna gång Tropical night!! Efter de så kollade vi datorn lite snabbt igen och sedan blev de kväller...

3/7
Sov länge igen, var ut till havet en stund. Och var även till poolen en snabbis.. Sen var vi ut på stan igen, åt och kollade lite i affärer. De hände inte så mycket mera denna dag, verkligen slappt, haha. Blev ganska så tidig kväller...

4/7
Sov länge igen, de blev havet denna dag med! Men bara solning ju, för att sedan ta oss till poolen och där badade jag lite, hihi. Sedan vid 15 var de dags för aktiviteter på hotellet, för de vuxna så var de salsa som jag hängde med på.. Sjuktkul ju, hihi. De var Emelie och Filipe som hade den!! Sen kollade jag lite på vattenpolon också, vi låg ju precis där vid poolen ju : ) Robert halkade också, så de blev till att åka till sjukhuset för han och mamma och se så inget blev brutet, men de gick bra.. Vi fixade oss och gjorde oss klara för en kväll på stan igen.. Vi åt på en gång typ, för jag hade bråttom tillbaks till hotellet för att se showen, High school musical.. De var jättebra, jag filmade en del, hihi. Dem är grymma ju!! Efter de så var de dags för club-dansen och nu var jag med och dansade också, haha, så kuuuul ju :D Pratade lite med Emelie och Filipe efteråt också.. Sedan var de dags för sängen...

5/7
Sov länge igen. En snabbis nere vid havet och sedan upp till poolen.. Fixade oss i skaplig tid och tog oss vidare på stan.. Messade med Micke lite, han var på sommarkrysset och Nathalie var ju med, hihi. Vi sprang runt på stan, köpte lite grejer.. Och när klockan var typ runt halv tio så ringer Micke så jag fick prata med Nathalie, hon är så himla sööt asså <3 Tack Natta, tack Micke!! SÅ sjuktsnällt!!! Ingen show på hotellet denna dag heller, så vi satt uppe på balkongen och pratade lite innan de var dags för sängen...

6/7
Denna dag var vi uppe tidigt, för vi var iväg på marknad i gamla alcudía.. De var mys, men väldigt varmt var de.. Jag köpte snygga solbrillor :D haha. Snurrade väl runt där nån timme, sen tog vi bussen tillbaks till hotellet där vi latade oss vid poolen en stund! Ankan och jag kikade datorn lite grann och sedan begav sig hon och jag ut på stan själva och shoppade lite, sen tillbaks för att fixa oss och tralla iväg igen.. Jobbigt menmen!! Tillbaks på hotellet vid 22 för att se showen, som denna gång var Solex-show, och de var inte så värst bra.. Så långdraget ju! Efter showen var de dags för club-dansen igen som jag var med på, hihi :D Sen pratade jag lite grann med Emelie också, innan de var dags för sovtime...

Fortsättning följer... i nästa inlägg...