Deltävling 4 - Karlskrona <3

2008-03-03 @ 22:47:11
Okeej, de var meningen att jag skulle skirva om mello-veckan men jag har inte riktigt orkat de ännu.. Så jag tänkte slänga in lite kommentarer om lördagens deltävling istället, haha. Jag var ju på eftermiddas repet på lördan också och såg de på plats.. Jag kanske går mycket ifrån va jag tyckte och kände då ^^.


Niklas Strömstedt - För många ord om kärlek.
Jag blev faktiskt förvånad när jag hörde denna låten live, för på radion lät den lite tråkig. Men live blev den faktikst bra, de blev lite fart i den liksom.. Men sen när man såg det på tvn så blev de bara kasst igen.. Lite tråkigt. Men att han kom sist är nog lite av en katastrof, de trodde jag inte, haha.
Betyg på numret: 3 av 5.

Calaisa - If I could.
Denna låt är fiin.. Gillar den och de lät så himla bra live! Dem sjöng ganska så bra också.. Men som med de flesta bidragen så blir de sämre när de ses på tvn, lät inte alls lika bra i början som de gjorde live.. Men jag tyckte iallafall om dem och tyckte att dem skulle få komma till andra chansen!!
Betyg på numret: 3 av 5.

Daniel Mitsogiannis - Pame.
Detta var häftigt!! Härlig låt och refrängen satte sig som ett smäck på en gång.. Eller hur Mika ; ) haha. Härlig koreografi och sånt också, roligt att se på.. Man blev glad!! Sjuktbra live men även genom tvn.. Synd att han itne gick vidare!!

Betyg på numret: 4 av 5.

Linda Bengtzing - Hur svårt kan de va.
Oh hej o hå, vilken energi denna kvinna har asså :D Hon flyger som en raket på scenen, låten växte live om man säger så, tjing!! Första lyssnmingen kändes inte så bra, men i arenan, woow, låten är perfekt för henne.. Häftig låt och hela numret var sjuktkul att se.. Man blir ju så jäkla glad!! Refrängen fastnar direkt.. "Se mig, hör mig, rör mig, Hur svårt kan det va?".
Betyg på numret: 5 av 5.

Nordman - I lågornas sken.
Detta gillade jag konstigt nog.. Sjukt bra ju!! Kanske itne är ett fan av Nordman precis, men detta gjorde han bra ju. Härligt låt att lyssna på, man sjunger med och gungar på.. Gillade denna fårn första lyssningen och så kul att han gick vidare : )

Betyg på numret: 4 av 5.


Sibel - That is where I´ll go.
Nej detta gillade jag inte.. Okej låten var helt okej, men jag gillar inte henne.. Hon skulle försöka vara någon Sonja-wannabe!! Nej detta gick inte hem. Kommer inte ens ihåg hur låten gick, men den kanske hade blivit bättre på någon annan artist. Genom tvn lät de verkligen inte bra, då lät de bättre på plats där i arenan.. Men jaa inget i min smak.
Betyg på numret: 2 av 5.

Fronda - Ingen mår så bra som jag.
Haha, detta svängde ju :D Trodde faktiskt inte dettta skulle bli så bra när man hörde första lyssningen men hey de var riktigt kul att se, blev mycket fart där i arenan :D Men den där glädjen och farten gick inte igenom tv-rutan.. Synd men jaa kanske lika bra de, haha. Kul att se live iallafall.
Betyg på numret: 3 av 5.

Charlotte Perrelli - Hero.
JA!! Shiit vilken låt, första lyssningen blev bara, denna vinner.. För jäklar vilken låt asså, så himla bäst ju.. Så otroligt bra! Och att se de live var ju som pricken över i:et typ.. För woow va häftigt de var, och med dansshowen också :D Jippiii, detta gillade jag sjukt mycket!! Också fanns ju söta Caroline Jönsson i kören.. så otroligt sööt!! Nej detta var Bästa ju <3
Betyg på numret: 5 av 5.


Jag säger bara att RÄTT låtar gick till finalen.. JAG BLEV SUPERNÖJD!!! Linda och Charlotte! Shiiit asså, de var nervöst men oooj så rätt de blev :D Och till Andra chansen blev de väl sådär.. Nordman var helt rätt.. Sen hade ju jag hellre sett Calaisa där istället för Sibel, haha. Men helst hade jag ju vilja ha Daniel där :P sjukt grym!!

Spännande att se Andra Chansen på lördag, hihi. Längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback