Tisdag.

2008-11-25 @ 13:51:04

Jag känner mig lite duktig idag faktiskt.

Var till skolan imorse, gick dit och de tog hela 40 min. Iskallt ute fan. Hade svenskaB lektion och vi gjorde inte så värst mycket, eller jag gjorde inte så mycket där. Vet ju inte riktigt vad jag ska göra ju :S Lektionen slutade vid tio, pratade lite snabbt med Annette att jag var tvungen att låna Candide-boken igen för att kunna skriva en bokanalys på den. Och de var bara att höra av sig till henne ifall jag ville ha hjälp med något, tjena liksom. Jag är inte den som "ropar" efter hjälp!!! Tog mig hemåt i kylan igen, fyfaan.

Det första jag gjorde när jag kom hem var... satte på Sonjas skiva "Under mitt tak" i dvd-spelaren. Ville inte på med datorn direkt, för då skulle jag bara fastna. Åsså skrev jag upp alla skolgrejer som finns att göra + när de ska vara klara, och såhär blev listan:

  • Sv: Fördjupningen (2dec)
  • Sv: Pamflett - Antiken (4dec)
  • Sv: Författarporträtt - 1900-talet (4dec)
  • Sv: Fråga till tipsrunda - Klassicism/upplysning (4dec)
  • Sv: Fakta om Tristan och Isolde - Medeltiden (4dec)
  • Sv: Bokanalys - Candide (11dec?)
  • Hi: Faktaarbete om Första världskriget (26nov)

Sen blev de lite mat, mamma kom hem på sin rast på jobbet för att gå ut med mussebus och då fick jag korv ;D haha. Sen slog jag mig ner i sängen här ett tag. Skrev en fråga till tipsrundan, woho. Kollade igenom lite om första världskriget men de var inge kul, gav upp där!! Sen var jag tvungen att ta på datorn, för allt annat måste göras vid datorn ju : /. Jag hittade lite fakta om Tristan och Isolde, vet inte hur mycket som behövs där, men hoppas de räcker med de jag har, för de ska bara ta nån minut. Och jag tror jag har valt författare till porträttet också, ska försöka skriva ihop lite där. Sen får vi se om jag gör något mer på listan, uppdaterar senare igen...

Nu till plugget typ, Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback