Under mitt tak <3

2008-10-09 @ 20:01:21

Äntligen har jag den i min hand, den efterlängtade skivan. Sonja Aldéns andra album "Under mitt tak". Jag kan ju inge annat än säga att jag älskar skivan, verkligen. Musiken, texterna, känslan man får när man lyssnar... Det är helt magiskt, människan har verkligen gjort det igen! Den berör på ett alldeles speciellt sätt, precis som hennes första album, som jag förövrigt älskar ännu. Den människan kan skriva texter och även musik, som ingen annan kan. Världens bästa låtskrivare, helt klart. Men för mig även världens bästa artist, finns ingen bättre.

Jag gillar verkligen alla låtar på denna skivan, galet ju! Det är bara med Sonjas skivor de är så, så himla bästbästbäst! Tänkte att jag skulle nämna en favorit, men ärligt talat så skulle alla kunna vara en favorit, så sjuuukt bra ju!! Men en låt som jag verkligen fastnade för riktigt så där på en gång var Starkare än då. Men som sagt, skivan är Bäst, alla låtar är Bäst, Sonja är den Bästaste!! Obeskrivligt mycket kärlek till den bruden...

" När hela världen rasar där du står
och livet kräver mera än du tål
När du kommit fram till regnbågens slut
och ser att alla skatter hämtats ut

Då kan allt som du saknar nu
finnas där bredvid, närmare
än du ser, jag lovar

Ingenting kan röra dig
så länge du är här hos mig
Ingenting är större än vi två, vi två
Nej ingenting kan röra dig
så länge du är här hos mig
Vi är så mycket starkare än då, än då
än då
"

Kommentarer
Postat av: Mika

fantastiska människa! <3

2008-10-09 @ 21:55:14
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback