19/12 - En av de underbaraste dagarna i mitt liv. <3

2009-12-24 @ 01:13:55
Klockan ringde vid halv tio-tiden typ. Vi kom upp strax därefter, duschade och åt frukost. Sedan började vi fixa och dona med allt. Annika skulle göra klart sitt album till Sanna, vi skulle fixa några ramar och så.. Allt tog mycket längre tid än vad vi hade räknat med, haha.. Det blev stressigt. xD Vi kom iallafall iväg med 15.49(?) pendeln in till Göteborg. Där A köpte en macka först, sedan fixade vi en ram och tog oss vidare in på Nordstan. Där slog vi oss ner på golvet och åt lite, tills vi blev tillsagda att inte sitta där. xD Kollade runt lite snabbt innan vi tog oss ut på avenyn och sen på en spårvagn som tog oss bort till Liseberg!

Klockan var väl ca kvart i sex när vi anlände till Liseberg, fottade lite utanför, mys! Och sedan gick vi in på Lisse, det var ju för sjutton Jul på Liseberg, första gången för mig! Så mycket folk, och svinigt kallt ute också. Vi var tvungna att ta på oss halsduk och vantar.. Sedan trallade vi runt där inne och kollade på allt.. Vissa karuseller spelade Sanna Nielsen, vi blev mycket glada och stannade till lite extra där! Sedan blev det alldeles för kallt så vi trallade bort mot Lisebergshallen när första konserten slutade, så vi ställde oss i kön där och strax innan sju-tiden så var det insläpp! Hängde av oss jackorna, A köpte ett program och sedan gick vi in till våra platser. Längst fram, såklart, men lite mer åt sidan denna gång! Det var ju över 20 minuter kvar till de skulle börja, så vi fixade med presenterna lite, plockade över i olika påsar och skit. Vi pratade massa och jag drack även lite saftsoppa. xD haha.



 

Strax efter halv åtta så började konserten, tonerna av "The first noel" började och alla entrade scenen. Sonja, Sanna, Shirley, Måns. Helt fantastiskt! Sedan fortsatte det som vanligt! Jag älskar deras julmedleyn, wow! Sanna i "All I want for christmas is you", man kunna verkligen inte sluta le.. Det var så himla bra, man blir så himla glad av att se henne i den!!! Måns i "Et maintenant", det var riktigt maffigt, wow! Sonja i "Ave Maria", jises vilken röst hon har, helt otroligt! Och Sanna o Sonjas duett i "The prayer", den är fortfarande bäst, de var inte långt till tårar där, rysningar.. Åååh, helt obeskrivligt! Tillochmed Sanna var nära att börja gråta där, åh! Och jag älskar "Tomten jag vill ha en riktig jul", så himla sööta ju!! Och Sonja när hon satt i fåtöljen med en dator framför sig, vet dock inte vad låten heter, "Snälla tomten..." döper jag den till! Så mysigt och roligt att se ju! Shirleys "O helga natt", det var mäktigt, herregud! Knäpptyst i hela hallen, och man hörde bara Shirley... Så himla underbart, wow! Och jag får inte glömma, när Måns sjöng "Christmas song" och tjejerna spexar till det, alla var intresserade av han och man fick höra deras tankar.. Herregud vad vi skrattade, det var så otroligt roligt!! De är Bäst! "Merry Christmas baby" var också sjuktkul, de kom efter Christmas song, så kuuul! "Koppången" med Sanna var också riktigt maffigt, rysningar! Och Shirleys egen skrivna låt "Åter igen blir det kallt" var otroligt fiin!! Låten "Fairytale of New york" körde de innan pausen och i slutet, jag älskar den låten, så mysig på nå vis! Speciell liksom, och de alla gjorde den grymt bra!! Och "lyckohjulet" får jag inte glömma, det var också ett av de roligaste på hela konserten. Sanna i visselsolo, Sonja med falsksång, Shirley steppade och sen alla i barbershop! Så jäkla roligt! Deras egna hitar var extranummer, där blev det massa jubel och allt.. Först ut var Sanna med "Empty room", den var så magisk! Wow, jag älskar den och hon gör ju den så himla otroligt varje gång! Efter henne så kom Sonja barfota och sjöng "För att du finns", jag slutar aldrig förvånas över hur fantastisk hon är!! Helt otroligt, rysningar, åh! Sen skuttade Måns in till tonerna av "Hope & Glory", minnen! Jag älskar den, så där satt man och skrålade med, iih! Och det blev "Cara mia" efter den, helt lövely! Publiken fick vara med och sjunga också, najs! Och sist kom Shirley ut, och hon är ju som hon är.. Helt galen, men jag tycker om henne för det!! Och hon bjöd på "Min kärlek", och publiken fick vara med flera gånger om. Underbart! Och den sista låten de körde, acapella också, var "Jul jul strålande jul".. Det var verkligen oslagbart!


   


   
   

Fast jag såg konserten för tredje gången så var jag ändå lite småpirrig och uppspelt över hur den skulle vara denna gång. Och över att jag skulle se tjejerna igen.. Det är nåt speciellt med att se dem, jag får en så härlig känsla i kroppen, det går inte att förklara. Det är underbart! Jag vet att de kan leverera, de är helt fantastiska på scenen! Både tillsammans men även var och en. Man kan verkligen njuta av hela konserten, de är så säkra på scenen. Man vet b.la, liksom att Sanna tar sina höga toner som om det vore en vardagssyssla (fast de kanske det mer är för henne också xD). Och att Sonja tar de där rena, långa tonerna. Och Shirley med sina galenskaper. Helt fantastiskt! Jag älskar konserten, verkligen!

När det var slut så tog vi oss ut och hämtade jackorna, för det var verkligen svinkallt ju. xD Och vi tog oss sedan bort till signeringen, där var det mycket folk. Tillslut kom de fyra underbara ut, påpackade med jackor och halsdukar, så sööta! Vi stod där och kollade på allt folk och väntade till sist, Sanna flinade lite sött till oss! Efter en stund så ställde vi oss i kön, Sonja flinade massa sött till oss, åh! Och vi kom fram tillslut, Sonja var först. Och det blev kramkalas, åh fina hon! Och brudarna frågade direkt hur jag mådde, och de tyckte svullnaden lagt sig sedan sist och så. Sanna och Sonja är så oroliga när jag flänger runt ju.. haha. Jag tog fram min present till Sonja och grattade henne. Hon tog emot den, och hennes reaktion var så bäst!! "JAAA, som jag har längtat efter detta, du vet att jag älskar det här!" och vänder sig till tjejerna och Måns och bara "Jag har fått det här i Tre år nu! :D". Hon blev verkligen jätteglad och tackade hur mycket som helst, och jag bara stod där och log, herregud! Sanna började prata lite om fotoalbumet hon fick av mig och M, oj så glad hon är för de alltså! Sedan lämnade jag en chokladask och ett julkort till Sonja. Också lämnade vi över våra två julklappar till henne. Hon blev verkligen jätteglad för allt, och sa typ att hon inte behöver allt. Att vi var så snälla som gav henne så mycket, söta hon, hon visste nog inte riktigt vad hon skulle säga där.. Men hon är värd Allt, och vi fick massa kramar! Jag tycker om henne alldeles för mycket! Trallade vidare till Sanna, fina hon! Hon tyckte om mitt halsband, hihi, och Sonja direkt; "Sånt har jag fått också!" helt lycklig! Jag lämnade över en chokladask och julkort till Sanna också, och sedan fick även hon två julklappar från oss. Och Sanna fick present av Annika också, hon blev mycket glad! Pratade lite till där med henne. Innan jag trallade vidare till Shirley så fick jag en kram av Sanna, hihi. Shirley var lika glad som alltid! Lämnade över chokladasken och julkortet till henne, söta! Och sedan hade jag fixat ett fotoalbum till henne också, för hon sa i Gävle när Sanna fick, att hon också ville ha ett.. De var inslaget men hon kände typ direkt vad det var och blev verkligen jätteglad!! Kramkalas och hon tackade så hemskt mycket! Hon kollade bort på Sanna och Sonja bara; "Jag har fått ett fotoalbum, jag har bara fått ett förut, men jag har aldrig fått något av Carro!" helt överlycklig! Kollade på mig igen och utbrister: "Åh, jag.. älskar dig!" Haha, så sjuktsööt så jag vet inte vart jag skulle ta vägen! Och vi lämnade över två julklappar till henne också, kul! Sedan kom vi fram till Måns, där jag lämnade över en chokladask och ett julkort och han fick en julklapp av oss. :) Han blev glad och tackade, och önskade oss god jul! Vi ställde oss på sidan för att säga hejdå till dem när de skulle gå tillbaks till sina loger.. Sanna gick först iväg, vi tackade för kvällen och jag sa att vi ses på Mosebacke. :) Hon blev glad, och sedan trallade hon iväg! Sedan pratade vi massa med Sonja innan hon tog sig bak.. Hur underbar är inte den människan?! Allt hon säger, gud, jag skulle kunna leva på det i flera månader, åh! Vi fick en kram till innan hon drog in, söta! Shirley stod kvar och pratade med en annan, så vi tänkte dra först men vi ville ha en kram och önska god jul typ, så vi blev kvar.. När Shirley var klar så kom hon fram till oss, och stannade en stund och pratade massa. Om konserten, om de tre tjejerna och så, mysigt! Tackade för presenten och för att vi kom också, sedan drog hon in bakom. Och Måns kom medans vi stod där också och önskade God jul när han gick förbi oss, vi reagerade inte så snabbt tyvärr, men vi önskade god jul tillbaks, haha..

Vi tog oss ut efter det, men bestämde där att vi skulle vänta tills Sonja kom ut, för jag ville träffa henne igen. Kramas lite, säga grattis igen och önska god jul, så vi stod utanför och glodde.. En vakt låste dörren in till hallen, så vi undrade lite smått vart de skulle komma ut.. Efter att vi stått där en stund så kollade jag mig runt och vad såg jag inte då... Jo, Sonja och Shirley som gick borta vid spårvagnsspåren och klättrade lite snyggt över staketen. xD Jag hann inte reagera mer än att rusa rakt över vägen.. Tjejerna såg mig komma farande och Shirley bara; "oj, jag blir ju orolig för dig!". Annika kom springande också.. De trodde att ingen hade sett dem, när de klättrade, haha! ;) Sedan gick vi med dem upp till hotellet, så mysigt! Och vi började prata om att det var kallt, och att vi hade klätt på oss.. Men jag hade ingen mössa på mig, men nämnde att den låg i väskan.. HAHA och Sonja är ju fan helt otroligt, älskade hennes kommentar. Vi skrattade gott inombords, herregud! Hon bara; "Ni vet att 80% av värmen går ut genom huvudet.". HAHA söta hon! Vi pratade lite mer med dem utanför hotellet, hur underbart som helst. Grattade Sonja massa till, hon blev glad! Sedan blev det kallt och de skulle ta sig in i värmen, så vi sa hejdå till varann. De tackade för att vi kom och vi tackade för kvällen, lövely! Och det blev kramkalas, och det kändes verkligen i hjärtat att lämna dem. Herregud, de är helt otroliga! Vinkvink när de hoppade in i snurrdörren, puss! Och vi trallade därifrån till pendeln, fick vänta en stund där och vi pratade såklart på om kvällen hela vägen hem.. Hemma strax innan tolv-tiden, och vi pratade om kvällen innan vi somnade också.. Lövely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback