21/11 - Dans är livet. <3

2009-12-07 @ 15:24:36
Klockan stod på ringning vid 4.45 och kom upp strax efter där. Duschade, åt frukost och kollade så att allt var nerpackat. Strax efter halv sex så åkte jag och mor in till Gävle, mitt tåg gick vid halv sju-tiden. Så himla tidigt ju, snacka om att vara trött. Tåget kom, hoppade på, bytte till pendeln i upplands väsby och var framme i Stockholm vid 8.40. :) Jag tog då t-banan till Östermalmstorg och gick till World class Nybro där danskonventet skulle hållas.. Det stod några till utanför, för det var inte öppet ännu.. När vi står där, vem kliver inte ur en taxi och går förbi mig och ställer sig på sidan, jo Carolina Gynning, haha. Hon kollade på mig hela tiden typ, men hejade inte.. Sen när vi blev insläppta så var jag fram till henne, och hon visste direkt vem jag var.. Hon var lite osäker innan och vågade inte gå fram och heja då. xD haha. Vi alla nämnde i kassan att vi skulle på konventet och trallade upp till omklädningsrummet.. Efter en stund så kom Gynning också, så då pratade vi mera, hon tyckte det lät kul med ett danskonvent, haha, sen skulle hon iväg.. Hon är sööt! Vi bytte om och tog oss upp till salen, där jag och en till satt och pratade lite.. :) Vi var ungefär 25 personer där..

Vid 9.30 så började allting.. Första klassen var Dansaerobics med Oscar Nilsson. Gud så roligt det var, mycket snurrar och steg. Helt lövely! Blev riktigt svettig och så, galet skoj!! Sedan hade vi en kvarts rast, så for ner och fyllde på vattenflaskan och sedan upp till salen igen. Då satt Nat borta vid ljudgrejen och hon sken upp som en sol, så var fram och hejade på henne, kramkalas. Och vi skulle prata mer sedan efter klassen.. Nat körde lyrisk jazz, wow. Jazz, modernt och lite hiphop, som hon så fint sa.. Och att hon gjort dansen efter texten på låten, och pianot, låten var Breathing love med Darin.. Men vi började med en kort uppvärmning, sedan började vid med koreografin.. 1,5 minuts dans lärde vi oss, väldigt mycket.. Otroligt vacker koreografi! Mycket golv, blandat hårt och mjuka steg, uppe och nere.. Och i slutet på Nats klasser så ska man dansa med en känsla, strunta i stegen och bara dansa liksom.. Sån otroligt häftig känsla, inte tänka på nåt utan bara följa musiken. Det gick riktigt bra! Jag älskar koreografin ju!! Efter klassen så ställde jag mig på sidan för att vänta in Nat lite, då kom Åsa Fornander fram till mig.. Och bara; "visst sågs vi för några veckor sendan?! på Best of the best.." haha. Så vi pratade på lite med varann. Sedan hängde jag kvar i salen där, med Nat, Åsa och Camilla.. De pratade massa, och jag pratade lite med Nat emellan åt.. Efter en stund så drog Camilla iväg.. Och jag fick ta kort på Åsa och Nat innan N drog också. :) Jag följde med Nat ut, såklart. Vi pratade massa, om hur det var nu, att det var kul att ses igen.. Och hon blev mycket glad när jag sa att jag åkte på detta för att dansa för henne, finafina! Sen var hon tvungen att dra igen, mycket kramkalas och vi skulle höras av. :) Söta. ♥ Jag tog mig upp till salen igen, för det var dags, lunchen hade rullat förbi.. xD Klockan var 12.45 och det var dags för Åsa att ha sin klass, streetjazz. En snabb uppvärmning och sedan började hon med koreografin.. Jag trodde det skulle vara svårt, men det var lätta steg som man lärde sig direkt. Vi dansade till Britneys 3, hur häftigt som helst. Det var en lätt och rolig koreografi, man blev svettig.. Efter ett tag var det bara att köra, för då kunde man ju koreografin, och det blir ju roligare då också. Om och om och om igen körde vi.. Och Åsa är jäkligt grym dansare och en riktig glädjespridare! Pratade med henne lite snabbt efter klassen, sedan ner till omklädningsrummet.. Funderade om jag skulle dra eller vara kvar, fyllde på vattenflaskan och bestämde att jag testar nästa klass också, så drog upp igen.. Då var det dags för Camilla Wikström som skulle köra funk. En lätt uppvärmning, och koreografin efter det. I början var det lätt, sedan blev det svårare och svårare.. Mycket ovana rörelser och så, och jag fick lite ont i ryggen i vissa rörelser så jag gav upp den klassen. Det funkade inte riktigt. Så jag sprang ner och bytte om istället. Åsa kom där också, vi tog typ sällis ner till disken/informationen och pratade lite grann där, trevligt.



bilderna kommer från Åsas blogg!


Sedan trallade jag till t-banan och åkte mot centralen, över till terminalen och kikade bussarna. Sedan ut på stan, till åhléns och kollade lite.. Och tillbaks till terminalen och då var klockan runt halv fyra-tiden, men jag slog mig ner och väntade på bussen som skulle gå vid fem-tiden. Hoppades att det skulle finnas plats, jag hade ju bokat nio-bussen. Men jag hade tur, det fanns plats! :D Så kom hem vid halv åtta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback