Give me your love, give me all of your love.

2009-03-22 @ 22:41:13
Jag har kollat på Melodifestivalen 2003 dvdn, det var på tiden tyckte jag, haha. Jag hade ju fan inte sett allt detta sedan det gick på tvn, då 2003. Så det var superkul att se, och självklart var jag tvungen att kommentera lite kring det också. Jag blev ju lite chockad på några ställen, haha :P

Mina favoriter jag hade då var:
Jönköping: Jill Johnson och Pernilla Wahlgren & Jan Johansen.
Göteborg: Sanna Nielsen, Pandora, Fame och Alcazar.
Luleå: Barbados, Nanne Grönvall och Sarek.
Sundsvall: Sahlene och Lina Hedlund.

Och mina stora favoriter vann också. Fame - Give me your love. Jag totaldiggade Jessica då, men det gör jag även idag.

Nu kommer lite onödiga kommenterar och fakta från mig:
• Jag visste inte att Sara och Daniel Borch hade tävlat i mellon :O haha. Va chockad jag blev. De kallade sig Crosstalk och sjöng Stronger i första deltävlingen. Fast det var inte gifta, utan bara tillsammans då, för Sara hette inte Borch i efternamn. xD

• Och jag visste inte heller att Lotta Furebäck var med och dansade bakom Pandora. Fast inte så konstigt, jag visste inte ens vem Lotta var då, haha. xD Inte hundra på att det är hon, men jäkligt lik alltså.

• Det gick inte att se Nannes Evig kärlek utan att tänka på Mello-musikalen 2007. Hahaha, jag såg verkligen det numret framför mig. Kärlek!

• Hahaha Style var med, men det roliga var att låten de framförde hette STAY THE NIGHT!!!

• Kul att höra Fernando Brito också, inte för att han var en favorit hos mig. Utan mest för att jag träffat han några gånger. Gått på aerobicweekends och då har han kört olika klasser. Trevlig ju!!!

Bounce var ju för sjutton med och dansade bakom Lill-babs i Luleå när hon uppträdde. Coolt nummer ju.

• Öppningsnumret i finalen med Jonas Gardell, där såg jag också en jag kände igen men var lite osäker. Men i eftertexten stod hon med som dansare så de var nog hon. Hon är Sandra Linder, haha.

• Och till sist lär jag bara nämna att Dea och Jenny (Velvet) är ju bara för sööta alltså. iiih. <3

Lite nördigt och onödigt inlägg, hoho.
Globen är full. <3


Kommentarer
Postat av: Mika

Dea & Jenny <3



DET KÄNNS SÅ BRA ATT FLER FATTAR DET ROLIGA MED GLOBEN ÄR FULL xD

2009-03-23 @ 17:38:25
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback