2/5 - Dansevent i mitt <3

2009-05-03 @ 23:08:12
Klockan stod på ringning vid 10, tror jag.. Kom inte upp direkt, som vanligt, men in i duschen och sedan åt vi frukost. Jag plockade ihop mina grejer och när klockan var strax efter 12 så var det dags för mig att dra iväg. Tog hejdå av Micke, men vi ses ju snart igen..

Tog mig iväg till Mörby C och därifrån t-banan till Karlaplan. Trallade vidare till Garnisonen där Sportlife låg, strax efter ett var jag framme. Det var två till som kom innan mig, så jag följde efter de in så jag visste vart jag skulle ta vägen. xD haha. Upp en våning, direkt när man kom upp så var det incheckning. Betalade och fick en visselpipa, haha. Träffade Omid också, han som hade hand om eventet. Han visade mig till omklädningsrummet, för jag hittade inte alls där, haha. Jag bytte om och sedan var det ungefär en halvtimme kvar till det skulle börja. Och det var rätt många där på eventet. Träffade Emelie, som jag träffade på Mallis i somras, det var jättekul verkligen. :D Inte setts sedan dess, och knappt pratat med varann efter det, så det blev ett kärt återseende. Pratade lite med henne innan och under dagen, trevligt.

Vid två-tiden så började eventet och de måste ha varit minst 50 personer där, så kuul. Började med dansaerobics med Agneta Antonsson, tydligen en av Sveriges mest anlitade presentatör och inspiratör inom aerobicvärlden. Hennes klass var superduperkul. :D Man blev bara så glad och hon var så härlig som person. Vi körde till Stay the night, woho. Nästa klass började vid kvart över tre och då var det funktionell styrka med Kattis, kommer tyvärr inte ihåg hennes hela namn, haha. Den klassen var jättejobbig ju, men kul ändå. Vi fick de väldigt svettigt, vi gick igenom hela kroppen, hejohå. En timme styrka, det tar på krafterna alltså. Sedan en kvart paus igen, fortsatte med lyrisk jazz med Omid. Jag var med i början där, men jag hängde inte med riktigt. Det var flera som satte sig på sidan och kollade, även jag efter en stund. Jag filmade dansen istället, så hiiimla fiin koreografi ju. Det såg så lätt ut när Omid dansade, men inte så lätt när man själv skulle testa det. Massvis med snurrar och hopp och allt, haha. Klassen höll nog på en och en halv timme ungefär. En kort paus och han körde vidare med reggaeton. Hur j*vla kul är inte det på en skala?! Den klassen var så sjuktkul alltså, roligt att bara släppa loss och dansa. Det var så häftigt. Delade upp oss i två grupper och dansade för varann och sedan ihop igen. Jag filmade denna dans också, lära ju ha den kvar, hihi. Klassen slutade vid sju-tiden, då tackade jag för mig. Pratade med Omid lite snabbt, tackade för dagen och att vi skulle höras igen och att jag var välkommen när nästa event blir. Jag sprang och bytte om och tog mig därifrån. Jag missade sista klassen som jag tror var afrikansk dans...


Tog mig iväg till t-banan. Och var på centralen strax innan halv tror jag, där jag drog in på pressbyrån för lite godis och sedan till donken för lite strips. Hade ju inte ätit nåt på hela dagen. Pendeln kom vid 20.20, raka vägen ut till Upplands väsby och vidare med Upptåget hem till Gävle. Lyssnade på musik hela vägen. Blev hämtad av mamma, tack...


Tack Omid och alla andra för en sjuktkul dag med mycket glädje och inspirerande klasser. Jag längtar redan till nästa event, när nu det blir, men snart hoppas jag. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback