9/5 - Dans i mitt <3

2009-05-11 @ 19:07:36
Dags för Dansfestivalen på Fyrishov!!!

Vi hade klockan på ringning vid halv åtta, jag kom upp efter åtta någon gång. Duschade och sedan fixade vi lite frukost, och jag packade ihop det sista i väskan. Och vi trallade iväg strax efter nio-tiden. Det tog ungefär 10 min bara att gå till Fyrishov, väldigt skönt. Syster yster trallade hemåt igen och jag gick in och checkade in, fick ett festivalband. Sprang och bytte om på toan...


Vid halv tio ungefär så började allt, då var det uppvärmning först. Den var rolig men jobbig, haha. Vid 10 var det dags för första workshopen och det blev Musikal för mig, med Sharon Johansson. Hon körde en och en halv koreografi ur High School Musical. Så sjukt härlig koregrafi, himla roligt alltså. Vidare på streetdance(?) typ med Daniel Grundström vid 11.10. De var la sådär, inte så himla roligt alltså, inte den stilen han körde. 12.20 blev det Feminine Vibes med Sandra Leto, så jäääkla kul alltså. Wow, Pussycat dolls-dans... Så snygg koreografi, det var lite svårt att få med armarna ibland men annars gick de la bra!! Pratade även med Sandra efteråt, hon tyckte jag skulle börja ta dansklass i de till hösten, så vi får se helt enkelt. Vid 13.30 så testade jag på Reggeaton med Max, det är mycket kul, men han var bara dryg som knappt kunna varken svenska eller engelska, haha. Vid 14.40 var det äntligen dags för det jag hade kommit dit för, att få dansa för Sabina Dalfjäll. Hon körde House då, riktigt mysig koreografi, en medelnivå. Görsnyggt när hon körde dansen, men när man själv gjorde den, ha ha. Det gick helt okej, men det gick inte bra med steget när man skulle ner på golvet och sedan upp, haha. Men kul att testa på det ju, aldrig dansat det förr. Workshopen efter var också Sabinas, den började vid 15.50 typ. Och då körde hon hiphop/jazz. Sååå himla kul, assnyggt!!! Det var en avancerad klass, hihi. Och jag blev lite chockad över mig själv att jag hängde med så pass bra ändå... Pratade med Sabina efter det också. Och sedan strax efter 17 så var det dags för några grupper att ha dansshower, det gick fort och de var la grymma!!! Sprang sedan och bytte om igen, sa hejdå till Sabina och trallade tillbaks hem till syster...

Vi trallade typ iväg på en gång och köpte lite jordgubbar för kvällen, det blev kvällsmat på donken och sedan blev vi fast framför tvn och kollade på Robinson och filmen på 4an, Se upp för dårarna. Riktigt bra film ju.. Sedan gick vi och la oss strax efter tolv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback