16/8 - Oförglömlig dag. <3

2009-09-25 @ 20:40:31
Tror klockan stod på ringning kring åtta-tiden. Vi kom upp och fixade oss, packade med oss det som skulle med. Mötte upp Lollo nån gång i Mörby centrum, minns inte tiden. Vi tog oss in mot stan och vidare ut till Gärdet där DN-konserten skulle hållas. Malena Ernman skulle medverka denna gång, hihi. Repet skulle börja vid elva-tiden, men började lite tidigare.. Det var kul att se repet, Malena är så härlig, hihi. Träffade Svante och Malena flera gånger, så himla trevliga! Berättade lite ställen som vi skulle till och se henne, Malena bara; "men jag kommer ju få se er växa upp.. :D" HAHA så himla kul.. xD Jag hann inte se klart hela repet, och inte heller säga hejdå till Malena, det var lite tråkigt. Men jag var tvungen att ta halv ett-bussen därifrån för att hinna med mitt tåg.. Så rusade upp till hållplatsen, medans jag väntade på bussen så hörde jag La voix, hihi. Hoppade på bussen och raka vägen mot centralen, kastade i mig lite strips och sedan mot tåget som gick vid 13.10 typ.. Hittade en plats tillslut och satt mest helt upp och ner...

 

Framme i Köping vid halv tre. Började då fundera på hur fan jag skulle hitta till allsångsstället, men visste på ett ungefär åt vilket håll det låg. Så jag traskade på, genom stan och vidare, tillslut så hörde jag att Sanna repade och följde bara ljudet.. Och ungefär 20 minuter senare så hade jag hittat stället, tack där Sanna. xD haha. Letade reda på Eva-Marie och Simon, som skulle hålla plats till mig. :) Tack, hejade på E-Ms vän också, trevligt. Jag hann se lite av Sannas rep, repade nån allsång! Sedan satt vi mest där, jag gick och köpte ett allsångsprogram också..

Vid fyra-tiden så började allsången.. De som höll i allsången, pratade och sjöng lite. Jag tyckte väl inte de var så duktiga, mest dryga och konstiga. xD haha. Sonja var iallafall först ut av brudarna.. Hon bjöd på Du är allt och där dog jag! Så himla fiint. ♥ Fortsatte med Egen tid (tror jag) och avslutade med För att du finns, helt fantastiskt! Hennes allsång blev Du är min man, så braaa!! Och tillslut så var det dags för Sanna, och hon sjöng I can catch the moon, Impatiently waiting for you och såklart Empty room. Hon är otrolig! Hon valde Ta mig till havet som allsång, och körde i gång. I slutet av låten när hon var ute i publiken så såg hon mig och vinkade, typ 1,5 meter framför mig. xD haha. Söta hon! Efter det så var de några andra lokala "artister" som uppträdde.. Och det avslutades med att alla kom ut på scenen och sjöng Musik ska byggas utav glädje och några till! Mys! Slutade vid sex-tiden, och det tyckte jag var finally typ. :D haha. Föremot att mitt tåg skulle gå vid halv åtta, och var tvungen att gå senast vid sju för att vara säker på att hinna med..

 

Vi drog bakom för brudarna skulle ju signera, och det var aslång kö, verkligen. Var grymt orolig ett tag där att jag inte skulle hinna med att träffa dem.. Men det gick undan framemot slutet, vid halv sju-tiden ungefär så var jag framme hos dem. Tackade för att jag kom, båda undrade varför ingen av dem hade varit fram med micen till mig på allsången. xD haha. Pratade på lite till, de hade nämligen bråttom också för de skulle med ett tåg.. Tog kort tillsammans med dem, och sedan pratade jag lite till med E-M och Simon och tackade för dagen. Mycket roligt! Och jag begav mig iväg mot tågstationen igen, och det slog mig på vägen att kanske brudarna skulle med samma tåg som mig.. Framme på station vid sju-tiden ungefär, kollade tågen direkt och det var bara ett tåg som gick från Köping.. mot Sthlm. Så brudarna skulle med samma, efter en tio minuter så kommer dem med en bil.. Sonja pratade i telefon, men inte Sanna, så hon hejade glatt. :D Frågade mig vart tåget skulle gå ifrån, så vi tog oss till perrongen och stod där och pratade massa, det var ju typ 15-20 minuter kvar tills tåget skulle komma. Det var verkligen hur mysigt som helst att stå och prata med dem.. Pratade om allsången, lotta, sommaren, madonna, diggiloo, högskola, vart jag bodde, min käkoperation, liseberg bl.a.. Så underbar pratstund! Tilllslut så kom tåget, sa hejdå till brudarna. Tackade för dagen, pratstunden, allt!! De drog till sin vagn och hoppade på och jag tog den obokade. xD haha. Inga platser heller, så jag stod mest hela vägen mot Stockholm, messade lite med Micke och så...


Framme i Sthlm strax innan nio-tiden och då var det raka vägen mot t-banan hem till Micke. Han kom och mötte mig i Mörby centrum och vi tog sällis hem till han.. Pratade massa om våra äventyr från dagen.. Satt vid datorn massa, åt kanske och bara slappade.. Go´nattade nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback