28/3 - Sanna Nielsen på Mosebacke! <3

2010-04-02 @ 00:26:38
Jag och Micke hade klockan på ringning vid sju-tiden tror jag. Vi fixade oss, åt frukost och tog med det som skulle med. Gick bort till resecentrum och hoppade på bussen mot Stockholm, den gick vid 8.40. :) Vi var väldigt trötta och lyssnade mest på musik hela vägen ner. Vi fixade SL-kortet till mig direkt och sedan tog vi oss till pendeln som skulle ta oss ut till Södertälje. Sanna Nielsen skulle uppträda och signera där vid ett-tiden och vi kom la dit vid halv ett ungefär. Vi trallade runt lite i väntan på att det skulle börja.. Tog oss till scenen och pratade lite med Peter, som skötte om allt där, så vi köpte Devotion-singeln av han. Najs!

Vid 13 så kom hon, hon som vi väntade på, Sanna Nielsen. Wow, vad människan är snygg alltså! Jag hade inte sett/träffat henne sen i december, åh. Hon började med Devotion, åh jag älskar den låten. Och live blev den riktigt, riktigt grym! Lite småprat och sedan avslutade hon med Empty room. Helt fantastiskt! Sedan var det dags att ta sig in i värmen på signeringen.. Vi stötte ihop med Sanna på vägen in, jag fick en liten knuff i armen av henne. xD haha. Vi väntade typ till sist innan vi gick fram.. Så otroligt mysig Sanna är alltså, åh! "Vad heter ni nu igen?!" HAHA, hon är härlig! Pratade på om lite allt möjligt.. Det kom in fler folk bakom oss så Sanna sa åt oss att vänta på sidan medans hon signerade klart! Efter en stund så kom hon till oss, fina! Kramkalas med en mycket lång Sanna. xD Lite prat till, och hon är ju bara så underbar! Sedan var hon tvungen att gå, kramkalas igen och ett "Vi ses ikväll!". :D *vinkvink*



Vi drog till Sibylla och åt lite kebab och pommes, gott! Sedan tog vi oss till pendeln igen och in mot stan. Vi var väl där till typ tre ungefär.. Sa hejdå till Micke för han åkte hemåt och då tog jag mig ut på stan. Kikade runt lite överallt, hittade en fin tunika på Gina, men som jag inte köpte.. Hamnade på donken tillslut och sedan på centralen, där jag satt och pluggade lite...

Strax efter sju så tog jag t-banan till slussen och vidare mot Mosebacke, och vem stöter jag inte på i trappen upp dit. Jo, Ullis! Åh, älskade Ullis! Pratade med henne massa, fina! Och när jag skulle lämna min biljett i dörren så frågade han killen där om Ullis var min mamma, för det var 18-årsgräns! HAHAHA! Jag sa att jag var 21 och han blev alldeles generad, HAHA, så kul! Jag hittade på Jennifer och hennes mamma inne vid borden och jag fick sitta med dem, för det var inte så mycket folk där. Efter en stund hittade jag Lotta och hon mig, hon blev asglad! Snackade lite/teckenspråk över borden, roligt! Det kändes som en evighet innan allt började... men till slut så blev klockan åtta och Jocke entrade scenen och efter en stund så kom Sanna också. Applåder! :D Hon började med But I know what I want. Grymt! Hon sjöng några låtar från skivan Stronger, Devotion, Till en fågel, mello-låtarna och massa covers! Helt fantastiskt! A thousend miles, Öppna din dörr, Be mine och min absoluta favorit Bleeding love, WOW! Jag är helt frälst i Sannas röst.. Åh, vilken känsla hon sjunger med, helt otroligt! Hon avslutade med This is my thanks! Så vackert!



 


Jag och Jennifer drog ut till bordet där Sanna skulle signera. Lotta kom springande ut och berättade glatt att Sanna var på väg och jag fick värsta bamsekramen. Underbara Lotta! Efter några minuter så kom Sanna ut, hon signerade till några innan oss, men sedan tog vi oss fram.. Jennifer köpte singeln men den hade ju jag redan.. Passade ju på att prata lite till också...

Sanna: Nämen hej Carro! :D
Jag: Hejhej, det var länge sen, haha!
Sanna: Ja, visst var det.. Hur är det?
Jag: Det är bara bra, själv då?
Sanna: Jo, det är bra! :)

Haha, vi hade jäkligt kul i alla fall. ;) Vi tog kort tillsammans, Sanna tyckte jag var skitsnygg i håret, fina hon! Pratade lite snabbt med Lotta också, puss! Sedan försvann Sanna in ganska så snabbt bakom, och det förstår jag pga omständigheterna som hände... Kramkalas med henne, även med Lotta och Ullis medans de plockade undan.. Lite mer snack blev det med Ullis när jag hämtade ut jackan, underbara hon!


Sedan drog jag, Jennifer och hennes mamma.. De följde med mig ner till t-banan, där vi sa hejdå men vi ses nog snart igen! Jag åkte in centralen och tog mig upp till terminalen. Min buss hemåt gick vid 22.45 och jag var SJÄLV på bussen. Jag och chauffören. xD Så det gick snabbt hem, eller kom hem en halvtimme tidigare än väntat, det var skönt. Mamma hämtade mig vid ett och jag la mig nog direkt typ...

Helt fantastisk dag i Stockholm!
Sanna är helt Fantastisk!Tusen tack för den här dagen, Bästa S!
Och tack säger jag också till Bästa Lotta och Ullis, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback