1-4/8 - Mysiga dagar med vänner!

2010-08-19 @ 15:01:22
Söndag . . .
Vaknade kring lunch-tiden nån gång, duschade och åt frukost med alla. Vi bytte bilder med varandra och bara njöt av sista tiden tillsammans. Rätt som det var så hör vi A-K bara; "Emma har fått en anfall!" Alla släpper det de höll på med och sprang ut i hallen, vi visste ju inte alls hur länge hon legat där eller nåt. Några bar in henne i ett rum och la henne på sängen och fixade handdukar och försökte få liv i henne. Vi ringde ambulansen, röjde undan i lägenheten så det blev fri väg för dem och sedan sprang Micke och Sara ner och mötte upp ambulans-folket. De fick liv i Emma efter en stund och det blev så att hon fick åka med till sjukhuset, Lollo följde med henne. Vi andra blev oroliga och lite skakade kvar efter händelsen.. Vi hade sms-kontakt med Lollo, såklart! Vi började plocka ihop våra väskor, städade lägenheten och den blev skinande ren typ, haha. Fixade lite mat till oss alla, mums. Sedan blev det bråttom, Jennie skulle med sitt tåg. Haha, vi sa hejdå redan på tunnelbanan, när den stannade på centralen så sprang Jennie, Sara, Bonnie och Annika iväg med hennes packning till tåget och de hann precis få på allt innan det åkte.. Puh! Jag, Mika och A-K kom efter.. Lollo ringde och ville ha avbyte på sjukhuset för hon lära hem.. Så Bonnie och Sara bestämde sig för att åka dit, A-K hängde med för hon ville säga hejdå.. Då drog vi andra iväg till Espresso House, där vi sen fick reda på att Emma blir kvar över natten på sjukhuset och en liten panikkänsla infann sig hos oss tre... Vart skulle vi ta vägen över natten?! Sedan mötte vi A-K på centralen igen, för att lämna av henne vid tåget.. Vinkvink! Och vi tog oss hem till lägenheten igen, plockade undan maten och försökte mest få tag på folk att sova hos.. Pratade massa med Bonnie också, som var på sjukhuset. Allt var bra med Emma och så, det var skönt! :) Men vi hade lite kaos om vart fan vi skulle ta vägen alltså.. Men det löste sig, för mig först, jag blev hos Micke.. Och det blev även så att Mika och Annika fick komma hem dit och sova. :) Väldigt skönt! Vi alla var glada att vi hade tak över huvudet, tack Micke m. familj! ♥ Somnade nog ganska så snabbt när vi la oss..





Måndag . . .
Klockan ringde nån gång kring halv åtta-tiden tror jag. Duschade, väckte Mika och åt frukost. Pratade lite med folket och sedan drog jag iväg. Missade en t-bana precis så det blev jäkligt stressigt. Hoppade av vid Östermalmstorg och därifrån gick jag till Balettakademien, det var dags för Bounce summercamp. Första klassen var vid tio, jazz med Benke. Superkul verkligen! Lunch sedan, då kom Mika, Annika, Bonnie och Emma dit och mötte upp mig. Vi drog iväg till Showstore-butiken på rådmansgatan, jag och Mika skulle köpa SkallePia-smycken, naajs! Och det började spöregna ute också, så vi sprang runt i regnvädret efter ett lunchställe och hamnade på ett pizzaställe. Vi alla åt, jag och Emma delade på en. :) Sedan var jag tvungen att springa tillbaks för en till dansklass, så sa hejdå och skulle ses efter den igen. Blöt blev man i alla fall.. xD Dansklass vid 13.20 med Alvaro, det blev hiphop, kuul! Klar strax innan tre-tiden och då ringde jag Micke lite snabbt och såg vart han var, och han skulle bara möta upp Lollo och sen komma in till stan. Jag träffade på Petra "September" Marklund utanför innan jag gick därifrån, trevligt! Jag ringde upp brudarna och kollade vart dem var, Espresso house, så jag tog mig dit. :) Satt där en stund tills Lollo och Micke kom, därefter drog vi till centralen för Annika skulle med tåget hemåt. Vinkvink, ses snart igen! Och jag tror vi alla åkte hem sen, jag och Micke hem till han.. Där vi åt lite och sedan kollade på Lotta på Liseberg. Det var mys! Efter det så blev det bestämt att jag skulle ta mig tillbaks till lägenheten, till Emma och Mika! Fick skjuts till mörby, där jag sprang in på hemköp och handlade lite önskemål från brudarna, sa sedan hejdå till Micke och åkte iväg.. Av vid Östermalmstorg och fick möte på vägen, najs! Åh, älskade lägenheten, det kändes som hemma igen, haha. Vi slog oss ner framför mello04-dvdn med våra datorer, mysigt! Åt massa godis och bara njöt av livet! Det blev sent innan vi somnade, men en underbar kväll hade vi!

 
 


Tisdag . . .
Klockan ringde vid halv nio, upp och duschade. Åt frukost med brudarna och sedan tog jag mitt pick och pack och drog till balettakademien. Två dansklasser stod på schemat igen. Först hiphop med David och efter lunch var det jazz med Ambra. Åh, älskade hennes koreografi! När jag var klar där så ringde jag Mika och kollade vart dem höll hus, så mötte upp henne, Emma, Sara och Bonnie på rådmansgatan. Vi letade efter nånstans att äta, hamnade på kungshallen. Gott och mysigt! Lollo dök upp efter en stund också, trevligt! Vi kikade runt massa på stan innan vi begav oss tillbaks till lägenheten.. Mika och jag bytte om lite, för vi ville på promenad på söder, ingen mer ville så det blev bara vi två. :) Vi tog t-banan till Mariatorget och gick runt massa på söder, hela vägen tillbaks genom gamla stan och ut på drottninggatan där vi kikade in på Åhléns som fortfarande var öppet. Mys! Sedan gick vi tillbaks hem till lägenheten.. En promenad på 3 timmar och en mil kollade vi ut, shiit! Det var så otroligt mysigt, att bara gå runt i Stockholm med en bästa vän och prata om allt möjligt och bara njuta av livet! Lovely! När vi kom hem så kollade vi på mello08, lite senare så fixade vi mat och vi hade det bara mysigt tillsammans!







Onsdag . . .
Stressade upp och packade ihop väskan. Sa hejdå till Mika som skulle åka hem senare, men jag dansade när hennes tåg gick.. Så tråkigt, kramkalas blev det! Mot balettakademien, där första klassen var jazz med Benke och efter lunchen var det jazz med Jennie. Åh, så roligt det var! Pratade lite snabbt med Jennie innan jag lämnade stället. :) Ringde Emma och mötte upp henne, Micke och Bonnie utanför lägenheten och vi tog oss in till centralen.. Vi mötte upp Lollo, nånstans.. xD och Micke åkte hemåt.. Vi andra hoppade på t-banan ut på Söder, kikade runt på Åhléns där och sedan skulle Lollo iväg på nån audition. :) Vi letade på ett fik och hamnade på Södermalmskyrkans fik, hahaha. Det var kul! Där slog vi oss ner och pratade massa, blev där en timme ungefär innan vi mötte upp Lollo igen. :) Gick till medis och hoppade på t-banan där, sa hejdå till Bonnie som åkte hem till sig och på t-banan sa vi hejdå till Lollo. Emma och jag hoppade av vid Östermalmstorg, in på t-jarlen för att inhandla mat och sedan hem till lägenheten. Pratade massa och satt vid datorerna. :) Runt halv nio-tiden ungefär så kommer hennes mormor hem, plus två av hennes kusiner.. och får sedan reda på att hennes moster kommer också. Och vi fick då inte plats där och blir typ utkastade, haha. Ett litet kaos där!! Emma ringde Lollo och det löste sig att hon fick bo där.. Jag ringde Micke men inget svar.. Vi packade ihop våra väskor och drog till centralen, fick tag i Micke och jag fick sova där.. Emma drog iväg och jag väntade in Micke, som kom en halvtimme senare ungefär.. Hem till han och där åt vi lite och pratade massa innan vi kom i säng...


Kommentarer
Postat av: Mika

Sååå mysigt och galet och AAH! Underbart!



tack för allt hjärtat! <3

2010-08-19 @ 16:08:09
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Bonnie

instämmer med föregående talare! Insåg precis att jag inte har dina sthlmsbilder! Kan du slänga in dem på ett usb eller ngt o ta med till sthlm kanske? Eller ngt.



<3<3<3<3<3

2010-08-19 @ 22:07:15
URL: http://www.bonnietyra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback