Första dagen...

2010-08-25 @ 17:30:10
Mamma skjutsade mig in till Högskolan i Gävle idag, lättast så för jag vet inte riktigt vilken väg jag ska ta dit ännu från busshållplatsen.. xD haha. Kom dit strax innan halv tolv, började vid tolv, men letade rätt på salen och satte mig där direkt. Det var en person till där som jag kände, jag gick med henne på komvux i nån kurs. Så kul! Vi båda var glada att vi kände varandra, haha. In i salen vid tolv för upprop, det tog ju aldrig slut.. Över 40minuter tog det, men vi var lite fler än 90 personer också, tydligen. Sedan in i aulan vid två-tiden för välkomnande från rektorn och lite annat folk. Sedan satte de på musik, tror det var Björn Rosenström, och släckte ner och studentföreningen kom in.. Vi fick order att ta våra väskor, gå ihop två och två och ut därifrån på ett led.. Vi gick bort en bit därifrån, där vi blev indelade i lag som vi ska ha under nollningen sen. Lite information om det, vi måste gå med i studentföreningen Gavlecon för att få vara med på nollningen, det var dyyyyrt! Så jag ska inte gå med där, så ingen nollning för mig. Annars var det i alla fall förfest om en halvtimme i Gävle och sedan fest på det, och så ska det tydligen vara enda till på onsdag.. xD Inte lockande för fem öre, när vi slutade idag så drog de flesta till systemet.. Jag och Sanna drog hemåt, tack för skjutsen!

Nu nyligen har jag skaffat ett datorkonto, så jag kan komma in på Blackboard och registrera mig på kurserna (Ledarskap1 och Externredovisning) så jag kan få se schemat och kurslitteraturen som jag måste införskaffa. :) Det blir nog bra det här, det känns så, än så länge i alla fall. :)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: ingela

Det kommer att gå bra.. =) Detta passar dig perfekt....tror jag iaf...=D

2010-08-25 @ 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback