Deltävling 3 - Göteborg!

2010-02-21 @ 00:16:16
Tredje deltävlingen är avgjord. Och vilken skräll det blev, herregud. Jag har lite delade meningar faktiskt. Men det kanske inte rör denna deltävling men ja... Det var spännande iallafall, och chockad blev jag! Två gånger tillochmed, shiit. Mycket kan hända i Melodifestivalen!

Här kommer mina kommentarer från kvällen..

Alcazar - Headlines.
Det var så sjukt snyggt, hela numret. Bokstäverna, dansarna i svart med hörlurar. Alla tre sjunger grymtbra. Låten var helt fantastisk, den var riktigt mysig på nåt sätt. Snygga är dem också, det såg och lät otroligt bra. Jag älskade det!
Betyg: 5/5.

Johannes Bah Kuhnke - Tonight.
På mitt papper står det - TRIIIIST!!! Han kunde inte alls sjunga, och jag tappade min koncentration väldigt snabbt på han. Det dök upp en viss Jessica Marberger i rutan som fick min uppmärksamhet. Hennes körstämma, åh!
Betyg: 2/5.

Elin Lanto - Doctor Doctor.
Jag älskade det korta introt. Hela numret var snyggt. Elin är sjuktgrym och riktigt cool på scenen. Hon har en sjuktbra röst. Låten var grym, man diggade med! Kul att Tine Matulessy (huvudkoreografen) fanns bakom trummorna, och Thomas var ashet på dansen, åh! Men det var ett assnyggt nummer!
Betyg: 4/5.

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek.
Det lät tyvärr lite falskt och nervöst. Och han gick inte genom rutan för mig. Tråkigt att se på, tills kören dök upp på scenen. Mysigt! Det lät som en skolavslutningslåt, låten var väldigt fin i säg, men inte alls i Melodifestivalen. 
Betyg: 2/5.

Getty Domein - Yeba.
Min reaktion - VAD FAN ÄR DETTA?! Inte så mycket mer att säga om det, men han hade snygga dansare med sig iallafall. Och i sommar kommer man nog gå runt med "Yeba oh-oh Yeba.." på huvudet..
Betyg: 1/5.

Timoteij - Kom.
Introt är faktiskt bra, och sedan börjar de sjunga. Och det hela sänks lite, tyvärr. De låter lite barnsliga i sina röster, som Face-84, om ni minns dem.. Men jag gillade dem och jag gillar detta. Refrängen är riktigt mysig alltså, den fastnade och den kommer nog spelas en del.
Betyg: 3/5.

Darin - You´re out of my life.
Introt är riktigt coolt och han går in på scenen. Låten är jättefin, verkligen. Och detta passar Darin som handen i handsken. Rösten och låten, grymt. Men tyvärr så har ju redan två sånna här nummer varit, Jessicas och Anderas.. Men jag gillar det otroligt mycket, tyvärr alltså. Darin är ju ingen favorit, men detta var bra!
Betyg: 4/5.

Crucified Barbara - Heaven or hell.
Jag älskar början, och det här är bra rakt igenom. Det är ett häftigt nummer, och jag älskar att refrängen blir lite mer fartig. Blir lite rockigare. Grym låt, en mysig rockballad. Brudarna levererar och är asgrymma! I love it!
Betyg: 4,5/5.


Sådär tyckte då jag... Och oj så spännande allt blev. Jag ville så gärna ha Alcazar och Lanto till final. Lanto slutade för sjutton på sjunde plats, vad hände där?! Och Alcazar till andra chansen?! Det är jag mest sur över, att dem ska möta Jessica Andersson där. Inte kul nånstans! Jag vill ha båda vidare sen, menmen nog om det.. Andra chansen ville jag ha Darin och Crucified Barbara.. Och jag fick ju brudarna dit, lyckat. :) Och ja, något mer tänker jag inte kommentera kring detta.. Det är som det är, blev dock väldigt chockad att Timoteij gick raka vägen till final, flest röster. Wow, vilken skräll, men dem var bra!

Till Final tog sig Timoteij och Darin. Och till Andra Chansen gick Crucified Barbara och Alcazar.

Next stop; MALMÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback