27/6 - Sonja strålade som solen! <3

2010-07-03 @ 23:17:00
Uppe med tuppen typ, fixade mig och mamma skjutsade mig till resecentrum. Bussen gick vid 8.40 mot älskade Stockholm! Det var varmt redan då, solen sken och klarblå himmel. UNDERBART! Musiken rullade i mobilen hela vägen ner och jag var trött va. Framme i huvudstaden strax innan halv tolv, och där sken solen lika mycket! Jag kikade runt på Åhléns lite grann, sedan tog jag en promenad till slussen.. Genom kungsan och längs skeppsbron, så fiiint! Åt lite lunch på donken, som vanligt typ. Sedan så tog jag färjan över till djurgården, mys! Gick förbi Gröna Lund, där var det mycket folk och jag hade ett sug att gå in där och åka massa. Det var ju så fint väder, perfekt dag för grönan ju...







Men jag styrde mig mot Skansen, betalade den svindyra entrén och gick in.. Trallade bort mot Galejan, hade aldrig varit där, men där var det mycket barnfamiljer som åkte lite karuseller och spelade massa. Hittade scenen på dansbanan där, inte en person där, men klockan var ju strax innan ett bara också.. Sonja Aldén skulle ju ha konsert vid tre-tiden! Så jag tog en tripp upp till solliden och ner mot bollnästorget. Mysigt värre! Det var verkligen jättevarmt ute! Sedan tog jag mig tillbaks och stod helt upp och ner utanför stället där. Efter en stund så kom Sebastian, Robin och nån till dit till scenen, de spelade med Sonja. Och strax därefter så kom även Sonja ut där vid scenen, fiina! Kristian Tåje kom sen, han var på kören. Efter en stund så såg Sonja mig och vinkade, åh! Jag slog mig ner på en bänk precis utanför stället sen, efter en stund så kom Sonja ut.. Hon blev glad, jag blev glad! En lång mysig kram med människan, åh, jag hade kunnat stått där hela dagen med henne! ♥ Hon tyckte det var jättekul att jag var där för att se henne, och att det var så länge sen sist. GulleSonja! Hon sa att det var soundcheck strax och att konserten inte var förrän vid tre och undrade om jag orkade vara kvar där hela tiden.. Det var ju klart liksom! :) Sedan försvann hon iväg och kom tillbaks strax därefter och berömde vädret, haha. Herregud så varmt det var alltså, jag satt där utanför och solade medan Sonja och co drog igång med soundchecket. Åh, hennes röst... Jag kom på mig själv att jag bara satt där och log, så underbart! Sjöng med i låtarna redan på repet, de gick igenom fyra-fem låtar och sedan försvann dem iväg.. Jag satt där en stund i solen, köpte en piggelin och strax efter halv tre så kom Jennifer och hennes mamma, treeevligt! :D




Vi tog oss raka vägen in och fram till scenen, satte oss längst fram såklart. Hårda bänkar men det fick fungera... Det fylldes på med folk, det var inte fullt alls, men lite grann i alla fall. Det har ju knappt varit nån marknadsföring för denna spelning, dåligt! Det stod inte nånstans på Skansen att hon skulle vara där.. aja! Spelningen började strax efter tre-tiden och då kom först Sebastian ut och sedan fiina Sonja. :D Pratade lite om det kungliga bröllopet och sjöng sin låt I kärlekens land, så otroligt fiiin! Sedan fortsatte hon med gamla, nya och lite covers, jag kommer tyvärr inte ihåg i vilken ordning hon sjöng dem.. Här är låtarna i alla fall; Egen tid, Till en ängel, Här står jag (ÄLSKA!), Där kärleken bor, Du är allt (FINT!), Du är en del av mig (duett med Kristian!), Innan jag släcker lampan, Ett strävsamt gammalt par (ny låt, jag älskar den, asmysig!), Songbird (Eva Cassidy-låt), Kärleken förde oss samman (Ulf Lundell-låt), Mio min mio... Och som extra-nummer körde hon Du får inte och den stora favoriten av dem alla, För att du finns! Konserten varade i ungefär en timme, en helt underbar och mysig timme med fröken Aldén! Så mycket kärlek och värme hon ger från scenen, en sån äkthet och utstrålning människan har! Jag slutar aldrig förvånas över hur fantastisk hon är! ♥ Åh, underbart!





Vi stannade kvar efteråt, det var bara vi och en massa vänner till S som var kvar där. Sonja kom ut efter en stund, först fram till oss. Kramkalas och lite snack! Frågade om vi blev kvar en stund till för hon skulle bara heja på sina vänner. Så hon gick till dem och vi väntade lite, hejade på Kristian också. :) Efter en stund så kom hon tillbaks, vi pratade lite till. Hon tackade för att vi kom, för stödet och allt, fina! ♥ Sedan avslutade vi med kort tillsammans och en väldigt gosig kram innan hon var tvungen att springa bakom igen. Kärlek till henne alltså, hon är så himla underbar! ♥


Efter det så pratade jag lite till med Jennifer och hennes mamma innan vi sa hejdå och jag drog därifrån. Jag gick tillbaks, en liten sväng ner vid Josefinas och Junibacken först. Sedan började jag röra mig in mot stan, längs strandvägen, genom kungsan och vidare. Hur mysigt är det inte att gå längs vattnet, åh love it! Var nära att ta mig en tripp ut på Kungsholmen också, men det hann jag inte riktigt med när jag kollade klockan. Min buss hemåt gick igen vid halv sju, var hemma i viken vid nio-tiden och då hämtade mamma mig, tack!






Kommentarer
Postat av: Regina

Åh, jag ville också vara där..

Men var i stugan i dalarna. Hade jag lite tidigare fått veta att hon skulle sjunga på skansen hade jag sett till att jag var där... :(

2010-07-07 @ 00:10:07
URL: http://reginatornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback