Balett!

2011-02-06 @ 20:35:51
Vid halv fem-tiden så tog jag bussen in till Gävle. Det var dags att dansa igen, men inte förrän vid 18-tiden.. Men bussarna går inte så ofta på söndagar så jag får hänga där en timme innan.. Men det var i alla fall jazzbalett som gällde. Och jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla balett så himla mycket. Jag tycker det är jätteroligt, men också svårt. I alla fall vissa steg vi gör... men jag gillar att stå där vid stången och göra olika övningar, åh! Första, andra positionen osv. Demo-plié. Grand-plié. Relevé. Sousous. Åh, det finns massor mer vi gör, men jag kommer inte ihåg vad de heter, de är ju på franska ju.. Den där utåtvridningsmuskeln är svår, men det är bara att kämpa på.. Det blir nog bra tillslut. Jag känner redan nu att jag har blivit starkare och stabilare i kroppen, underbart! Och nästa vecka missar jag baletten, lite tråkigt faktiskt.. :(


Kommentarer
Postat av: matilda

Åh va roligt med balett :)

2011-02-06 @ 21:00:25
URL: http://matildaa88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback