Dansdansdans!

2011-11-08 @ 19:02:40
Igår var jag till Ackes och dansade massa.. En vecka sedan sist ju, herregud. Underbart var det i alla fall. Street först ut och körde uppvärmningen som vanligt. Dansade igenom första koreografin, den sitter ju ganska bra för allihopa så det gick snabbt. Körde den andra koreografin och där fick vi repetera lite mer, det ska gå nån gång, haha. Och vi började på en tredje koreografi. AH! Galet alltså, herregud! Med fyra gånger kvar, och då är det två gånger med ny koreografi och sedan repetition två gånger.. Det blir nog bra det där! Jazzen väntade direkt efter.. Den vanliga kombinationen i uppvärmningen, och sedan lite piruetter som jag stod över lite. Jag hade så ont i benet, måste ha sträckt mig eller nåt men ja, så jag kollade bara. Sedan koreografi, gick igenom vissa delar och sedan la vi på massor. Och ett intro till dansen med, så najs! Jag behöver dock lite mer tid innan dansen sitter bra.. Lyrisk jazz sista timmen. Uppvärmning och sedan körde vi lite styrka. Haha, herregud.. xD Rakt på koreografin sedan. Dansade igenom några gånger, repeterade det sista lite mer och la även på massor med steg. Det gick faktiskt bra, jag klarar av fler och fler steg i dansen nu vilket är otroligt skönt. Men de nya stegen behöver en vecka till innan de sitter ordentligt.. Eller några veckor till för att hela dansen ska sitta som den ska. Menmen.. det var galet roligt att få dansa igen. Gud så jag har saknat det! ♥

Kan det bli torsdag nu?! :
D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback