Just shoot for the stars If it feels right.

2011-09-15 @ 22:09:39
Jag har ju inte bloggat nåt om dansen. Ja, jag har dansat massor. Såklart! Love it! Det finns fan inget bättre alltså. I måndags var det ju street, jazz och lyrisk jazz. Fy bubblan vad jag och Maria hade roligt på streeten! Vi tog i och körde fullt ut och jäklar vad det blir så mycket roligare. Och så mycket snyggare steg man får till! Woh! Jag börjar få till det där gunget nu, lycklig! Jazzen gick bara fint också, förutom diagonalerna, fasen vad svårt det ska vara.. Koreografin vi gör börjar bli lite snabb också, haha, svårt att hinna med sista stegen men det löser sig. Sedan lyrisk jazz... alltså, vad ska jag säga..?! Jag har nog aldrig älskat en koreografi så mycket, herregud vad den är fiin och helt underbar att dansa. Vi la på flera steg och man bara, aaaaah! Så fantastiskt! Efter de där tre timmarna så var jag en lycklig själ! ♥

Nu ikväll här så har jag dansat igen. Ragga och latino. Lisa var borta idag så vi hade vikarie på raggan men det gick fint det med. La på massor av nya steg och de sitter bra nu också. Lite problem med nåt steg, man vill trampa med vänster fot men ska trampa med höger. Otroligt störande, men de är bara lära sig det rätta. xD haha. Galet rolig koreografi i alla fall. Efter det så blev det latinon. Vi körde jive på uppvärmningen denna gång, haha fan vad roligt. Började sen med cha-chan och gick igenom alla steg där och la sedan på en del. Så himla fina steg men lite krångliga för mig, men de sitter nog fint nästa vecka. :) Sen gav vi oss på samban igen, och vi dansar alltid igenom den en gång först för att se vad vi kommer ihåg från förra veckan. Det gick så bra! "Caroline, som aldrig har dansat latino blandat förut, var den enda som satte alla stegen!" Woho! Så där fick vi nöta massa också, för de var nån som var borta förra gången och så. Men allt gick fint! Och det är så galet roligt alltså, varför har jag inte dansat detta förr. ÅH!

Just dance . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback