Schlagerkvällen på Pride!

2011-09-03 @ 17:49:25
Uppe tidigt och fixade oss. Slappade på balkongen och myste lite.. Åt lite lunch sedan innan vi tog oss in till kungsan. Var där runt ett-tiden för Martin sa att det var mycket folk där vid scenen men det var bara han när vi kom in.. xD Så vi slog oss ner där och några sprang iväg och skulle fixa lite grejs. :) Lyssnade på repen och pratade och bara hängde.. Jennifer kom runt fyra-tiden, så roligt! När det började närma sig start så ställde vi oss upp och det börjades fyllas på med folk..






Bild 3, 4 och 5: Jennies.


Schlagerkvällen började vid 18-tiden. Björn Kjellman var konferencier för kvällen och han var perfekt för det! På kören fanns Caroline Jönsson, Anna Nilsson och Kristian Tåje. Så najs! :) Änglarna var ut i början med deras I thoughts it was forever. Så sjukligt bra och det var första gången jag såg dem live som Shirley´s Angels. Wow! Vi skrek oss hesa och sjöng för fullt, åh! Sara Löfgren var också med, snacka om att jag blev glad när jag läste det innan.. Åh, hade inte sett henne sen 09, så det var så kul! Hon sjöng Som stormen, mysig låt ju! Och hon hittade mig ganska så direkt, pekade och skrattade, haha. SÅ kul! Andra som var med under första akten var Lotta Engberg, Pernilla Wahlgren, Kikki Danielsson, Evan och massa konstiga artister, haha.. Andra akten var bättre men även konstiga artister här.. Lotta dök upp igen, och Kate Ryan var med.. Åh, hon är grym! Sanna Nielsen var med och hon var bäst på hela kvällen, åh! Allsången i I´m in love, åh wow! Hon fick kvällens längsta och högsta jubel. Kärlek! Hon körde även Empty room, fina! Shirley Clamp avslutade hela kvällen med Min kärlek, hon är bara så härlig på scenen. Ah! Allt avslutades med att alla artister kom in på scenen och sjöng Waterloo. Och Sanna var så sööt. ♥ Sen var det slut och folket försvann från scenen..














Vi pratade lite med Micke innan han drog hemåt, och sedan tog vi oss till sidan med resten av folket. Pratade lite där.. S och B hade backstage-band och skulle in bakom.. Mika och Jennie hade fått det från Marie för att det var 18-års gräns på kvällen, så de skulle också med in.. Och sedan drog Lollo, Emma, A-K och Annika iväg och de skulle in på Café Opera.. Och jag blev kvar med Jennifer, tack snälla för att du stannade med mig! ♥ Vi drog sedan bak till backstage-utgången och missade precis Sanna och senare även Sara också.. Lite surt! Efter ett tag så kom Mika och Jennie ut och vi fyra drog vidare till Slussen, där vi sa hejdå till Jennifer.. Tog bussen tillbaks till lägenheten där vi åt nattmacka, så gott! J gick och la sig men jag och M åt lite till och pratade massa. :) Strax innan två-tiden så kom S och B hem, och ungefär en timme senare så kom Emma och co hem också. Så då kunde vi gå och lägga oss, och jag somnade nog på en gång bara jag la huvudet på kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback