2012 - vilket år!

2012-12-31 @ 22:38:14
Det har varit ett väldigt lugnt år faktiskt. Väldigt skönt! En del förändringar har de la blivit, vilket känns bra. Jag har förändrats eller mer mognat kanske. Det känns bra. Och jag är otroligt nöjd med året, det känns lite som att jag fann ett liv. Haha, låter konstigt att säga så men vet inte hur jag ska uttrycka mig.. Ett väldigt fint år i alla fall.
 
Jag kan räkna mina trippar på båda händerna. Det är egentligen sjukt jämfört med vad jag brukar göra. Men jag är nöjd, så nöjd. Jag har prioriterat, verkligen. I våras så blev det en tripp till Stockholm, under Melodifestivalshelgen för att hänga med Jennifer och även träffa en saknad Sonja som jag inte hade träffat på 11 månader. Väldigt spontant så hamnade vi i globen på finalen, Loreen vann, wow! Träffade andra vänner också, det var en fin helg. I somras blev det tre trippar till vår kära huvudstad. Hängde med JenniferRix fm festivalen i kungsan och sedan Diggiloo, mys. Var på Lady Antebellum på cirkus med fina Mika också, så sjukt bra alltså. Jennifer och jag tog en snabbsväng ner till Göteborg för att se Madonna på Ullevi, coolt ju. Lisebergshäng med fina Annika hann jag med också. Det blev en utlandsresa med familjen till vårt älskade Mallorca, en underbar vecka hade vi. I början av hösten var jag ner till Stockholm och gick på musikal med Emma, fint. De tre musketörerna stadsteatern med bästa Jessica Marberger på scen, love it! Och nu i december var jag ner och gick på julkonsert med Jennifer. Finaste Sanna bjöd på magisk julstämning i kyrkan. Så ganska lugnt med resandet under året, skönt!
 
 
Dansen. Den där älskade dansen. Jag har dansat så mycket jag har haft tid med detta året, det har varit helt sjukt vissa gånger. Men jag har aldrig varit lyckligare, åh underbara tid. Detta var garanterat dansens år, jag har typ inte gjort något annat. Och som jag har utvecklats, har lärt mig så mycket, mött nya utmaningar och vågat kastat mig ut vissa gånger. Jag har släppt många av mina spärrar och jag vet att jag kan släppa på flera, men jag är stolt över vad jag har övervunnit detta året. Det känns otroligt bra, och det känns bra när andra (vänner o danslärare!) har sett det hos mig också. I våras gick jag 7 kurser; street, streetjazz, jazz, zumba, fantasy, latino och feminin vibe. Testade på streetjazz och feminin vibe för första gången och jag blev fast, så himla roligt. Irina ville ha med mig i hennes showgrupp Fantasy, och jag är så sjukt glad över det nu. Wow! Vårterminen avslutades med en stor dansshow på gävle teater, Magic of Dance. Det var helt otroligt, sån magisk kväll. Att stå på en scen inför publik, den känslan är obeskrivlig. Under sommaren så hängde jag en hel del på Ackes också. Det var gratis zumba och dansfys som gällde, hela sommaren. Så otroligt bra träning ju! I höstas blev det 15(!) kurser; modern, contemporary jazz, feminin vibe, jazzbalett x2, street, streetjazz, disco x2, house, zumba, broadway jazz, fantasy, ragga, latino. Tack vare Irina och Vahidin, faktiskt. Några helt nya kurser för mig denna gång och en kurs som jag verkligen blev fäst vid var house, herregud så roligt. Terminen var otroligt lärorik och jag var bara så lycklig. Började tävlingsdansa i disco och street också, lite galet va, men åh så roligt!
 
Utöver uppvisningarna på Estraden och Folkets hus varje terminslut så har det varit lite uppträdanden med fantasy-gruppen också. Ett av våra uppträdanden var på kulturskolans jubileumskonsert på Göransson Arena, där bland annat Sanna Nielsen medverkade. Då vi fick dansa bakom henne i I´m in love. En av mina högsta drömmar gick i uppfyllelse. Att få dansa bakom min stora förebild på en gigantisk scen inför 4000 personer, mäktig känsla. Vågade mig på två olika dansauditions också, en för bakgrundsdansare i Xfactor och en för en musikal här i Gävleborgs län. Lärorikt om inte annat. Och jag och ett gäng dansade på Brynäs jubileumsmatch inför 15000 personer också, hur coolt är inte det?!
 
 
Under det här året så har jag fått så många nya vänner, det är helt otroligt. Innan året började så hade jag knappt en vänskapskrets här på hemmaplan, det har jag inte haft på ungefär 5år. Nu har jag massor av vänner som jag har träffat genom dansen. Som jag har umgåtts med innan, under och efter dansen men också utanför dansskolan. Kanske inte så mycket som jag velat men lite träffar har det blivit. Det känns hur bra som helst. Ida och jag har byggt upp en nära relation till varann under året, även jag och Lisa, inte lika nära men ändå en relation. Och alla andra fina dansvänner som man har lärt känna under året och vissa har man kommit närmare än andra. Jag tycker om dem så mycket! ♥ Jag har dock inte lika bra relation till mina vänner runtom i landet längre, men jag har kontakt med de vänner jag vill och jag ska förbättra mig.. Lovar!
 
 
Året är slut, hej då 2012. Nu välkomnar vi det nya året, hej 2013. Jag går in i det nya året med hopp om nya utmaningar och förändringar, och att det ska bli minst lika bra som detta år, om inte bättre. 2013 - överraska mig!

Kommentarer
Postat av: Mika

Gott nytt år min vän!!!

2013-01-01 @ 10:59:43
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Jennie

Så glad för din skull fina!! Saknar dig! <3 Gott nytt ååår!!

2013-01-01 @ 18:35:14
URL: http://jenniedorotea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback