Dans är livet.

2012-12-12 @ 13:56:00
Nu är då dansterminen över för denna gång på Ackes dansskola. Så otroligt tråkigt, verkligen. Jag är så otroligt tacksam över allt den här terminen, hade det inte varit för Irina och Vahidin så hade jag inte dansat så mycket som jag gjort denna termin. 15 kurser har det varit, till och från. Tack, verkligen! Terminen har varit galen, men åh vad jag har varit lycklig. 5-6 dagar i veckan har det varit dans, nästan varje kväll. Utvecklats har jag gjort, en hel del faktiskt. Ida tyckte att flera av mina spärrar som jag har, har släppt den här terminen. Jag har vågat mer och det känns bra, påväg i rätt riktning. Måste våga släppa lite mer bara, sluta vara så rädd och osäker.. Jag får misslyckas, det gör ju alla, man lär sig av misstagen. Åh, nästa termin får jag köra järnet om jag dansar då. Men jag vill ändå inte att denna ska ta slut ju.. Underbara termin!
 
Har inte haft så mycket uppträdanden denna termin, lite tråkigt. Hade ett med fantasyn i början av terminen på KulturNatta här i Sandviken, det var roligt. Sen ett nu i helgen som jag missade, det var synd. Dansuppvisningar blev det både i Gävle och Sandviken. Så galet roligt alltså. Älskar att dansa i Gävle men jag gillar Sandvikens uppvisningar mer för att det är på en riktig scen. Det känns mer verkligt. Love it! Och vi har ett uppträdande med fantasy till helgen också. Kulturcentrums invigning här i Sandviken, roligt. Annars så har jag även börjat tävlingsdansat denna termin. I både disco och street, så jäkla roligt ju! Så två tävlingar har det blivit.. Så får se vad som händer till våren..
 
Jag har faktiskt funnit nya vänner denna termin, vilket känns hur bra som helst. Och kommit mycket närmare vissa vänner, både i fantasyn och i de andra danserna. Jag och Ida har fått en helt annan relation också, vi har kommit varann väldigt nära. Vi kan prata om det mesta.. Dansade väldigt mycket för henne denna termin och hängde kvar efteråt med henne. Trevligt. Var även på hennes spelningar som hon haft här i närheten. Har hängt mycket med Emma och FridaAckes också, pratat massa och bara umgåtts. Fina vänner! Och Irina har man lärt känna ännu mer också, vilket känns riktigt bra. Annars har jag försökt hängt med lite folk utanför danslokalen med.
 
Tack alla vänner för en helt fantastisk termin, det kunde inte ha blivit bättre. Ett speciellt tack till Ida, Irina, Lisa och Vahidin också, för utan dem så hade det aldrig gått. Ni är bäst!
Nu längtar jag till vårterminen något enormt. 19januari börjar det igen, ca sex veckor dit. Underbart! Åh, hoppas jag har råd att dansa lite då.. Måste verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback