Uppvisningar i dagarna två!

2012-12-09 @ 19:13:53
Igår så skjutsade mamma in mig och Jenny till Estraden i Gävle. Det var genrep från 10-tiden.. Jag dansade hela tiden kändes det som, jag hann inte ens byta byxor under repet så jag dansade i jeans.. Så fort vi hade gått igenom en dans med Irina så skulle Idas danser dansas och sedan Lisas och Irinas igen.. Herregud alltså, jag var helt slut efter genrepet. Själva uppvisningen började vid 12 och höll nog på fram till ca15.30. Jag hade 11 danser allt som allt och alla var så himla bra utspridda också. Fantasy (street/disco), disco, contemporary jazz, broadway jazzstreetjazz, latino, modern, streetjazz, ragga, fantasy (jazz) och feminin vibe. Och alla gick verkligen jättebra, jag är så himla nöjd. Det kändes så bra, och så enormt roligt det var alltså. Dansglädje, verkligen! Pratade med Lisa, Ida och Irina innan jag och ett gäng lämnade estraden för giget på Gävlebocken arena, berättar om det sen..
 
I förmiddags fick jag skjuts av mamma till Folkets hus här i Sandviken. Det var dags igen, genrep var vid halv elva typ.. Dansade igenom mina två danser och det gick bra.. Vid halv tolv dök fantasy-tjejerna upp och en stund senare så gick vi igenom våra danser också. Fem danser med tjejerna skulle dansas, dock bara fyra för min del för det krockade med en annan dans jag hade.. så jag hade allt som allt 6 danser denna gång. House, fantasy (disco), disco, fantasy (show/käppar), fantasy (afro) och fantasy (jazz). Första föreställningen började vid 13-tiden.. Det gick faktiskt hur bra som helst med alla, och jag var asnöjd med housen, den hade inte kunnat gått bättre ju. Lycklig brud efteråt som kastade i sig lite mat innan nästa föreställning som började vid 15. Och den gick inte alls bra. Gud så besviken jag blev.. Housen gick sådär, jag tappade bort mig.. Inte bra alls då jag stod längst fram, blää.. Jazzen var den enda dansen som gick bättre på andra föreställningen, vilket kändes otroligt bra. Så jag var la nöjd ändå. Alla dansare ut på scenen i slutet, Irina tackade lärarna och det avslutades med gangnam style med tillhörande dans. Yeah! Pratade med Ida och Irina innan jag åkte hemåt med mamma..
 
Otroligt fina dagar, och jag är så enormt lycklig och tacksam för allt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback