A monkey needs to dance so do you

2012-09-23 @ 22:11:04
En heldag på Ackes igen, jag kommer ju in redan vid 14-tiden och hänger där en timme innan dansen. Modern stod först på tur där vi nötte och nötte på koreografin.. Vi ändrade lite i slutet och la på nya steg. Ida pratade lite om självförtroende och att det syns på hållningen och uttrycken i dansen om man har bra eller dåligt, så det skulle vi jobba jättemycket med. Vi dansade massa och det blev jobbigt va, men jag gillar koreografin så mycket. Contemporary jazz efter det och där är vi så himla många så det blir trångt att dansa och svårt att ta ut stegen i den lilla salen vi är i, så jag kollade mest.. La inte på nåt nytt utan repeterade massa bara. Sedan feminin vibe där vi också nötte massa på koreografin, bara jag som kom ihåg de senaste stegen med armar så jag fick visa Ida och co, Roligt! Körde de stegen några gånger och sedan hela dansen.. Jazzbalett nyb/forts efter det, vi kör väldigt grundliga övningar vid stången, roligt. Avslutade med lite piruetter.. Sedan jazzbalett forts/övade där vi kör lite mer avancerade övningar vid stången, svårt men det går.. Sedan olika kombinationer över golvet. Piruetter och massa hopp, roligt värre! Blev kvar en stund med Hanna, Frida och Emma innan jag lämnade stället, bussen hemåt vid halv nio-tiden.. Najs dag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback