Dancing queen!

2012-09-21 @ 14:29:42
Jag var in till Ackes i onsdags.. Vid 17-tiden så var det dags för zumba. Gud så roligt och som jag hade längtat till detta, då jag missade de förra veckan. Älskar det! Svettigt och jobbigt men alldeles för roligt! Efteråt så satt jag och Frida i omklädningsrummet och pratade, var även iväg och köpte en korv med bröd också, gott. Vid 19.15 väntade broadway jazz där vi körde på med koreografin, nötte massa och la på en del nytt. Fint! Fantasyn efter den, där vi började med en disco-koreografi, himla svårt men roligt! Körde igenom street/funken nägra gånger i slutet åt olika håll, tävlade lite och vår grupp vann, yay! Och jag var med på diagonalerna i båda kurserna, yeah, det kändes bra. På fantasyn stod jag till och med först, Irinas reaktion var rolig.. ;) haha. Jag, Frida, Emma och Helena hängde kvar en stund efteråt, trevligt. Det blev tio-bussen hemåt..
 
Och igår var jag in och dansade massa igen. Först hade jag disco vid 17-tiden, där vi nötte massa på den lätta koreografin och la på de sista stegen så den är klar för de som ska tävla.. Sen gjorde vi en par-koreografi, både svårt och lätt. Det går ju så sjukt snabbt, haha. Ragga efter det, där vi gick igenom koreografin grundligt och bara dansade massa. Sen hade jag jazzen, där vi försöker lära oss vår uppvärmningskombination utan Lisa, haha. Det går sådär.. Sedan diagonaler som jag var med på, men inte piruetterna. Vi gick igenom koreografin grundligt och dansade massa.. I slutet smet jag och sprang in på latinon istället där de precis la till nya steg på samba-koreografin. Det var såå roligt! Dansade igenom den massa och slutade vid kvart över åtta.. Pratade lite snabbt med Irina och sedan Vahidin innan jag lämnade stället..
 
söndag kör vi heldag på Ackes igen.. ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback