Danstävling i Västerås 29/9

2012-09-30 @ 21:42:40
Vi var borta heela dagen lång, åkte från Gävle och Ackes vid 7-tiden och var hemma igen vid 23-tiden. Väldigt lång dag! Det var pardanstävling med extra disco-brons klasser som gällde. Och Irina var en av de tre domarna för dagen, inte roligt, haha. Det började vid 10 och då var det bugg som gällde, sedan fortsatte det med swing, salsa, standard och latin.. Strax efter halv fem så började discon, snacka om att vara trött då liksom, men det var kul att se pardansen. Jag dansade dock inte förrän runt sex-tiden. När jag såg motståndet i min grupp så ville jag inte ens tävla längre, det var ingen idé liksom, men jag var ut på golvet och dansade järnet. Koreografin satt, men jag trodde att jag dansade i otakt, det kändes så men jag gjorde tydligen inte det.. Var inte så nöjd efteråt, men alla tyckte att jag var jättebra. Kom inte vidare till final, men det var ju första gången jag tävlade också.. Allt slutade runt halv åtta och då var det bara att åka hemåt igen. Stannade på mcdonalds för mat först, gött. Pratade med Irina om tävlingen och min insats också, och efter det så kändes det mycket bättre. Hon är fiin! Och Frida som var med filmade mig så jag fick se det, och det såg bättre ut än vad jag kände/tyckte efteråt.. Brabra! Vi satt och pratade med Irina hela vägen hemåt sen.. Härlig men lång dag!
 
Första tävlingen avklarad, så himla roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback