6 månader. 26 veckor. 182 dagar.

2013-08-10 @ 08:14:00
Så länge sen är det jag var i Stockholm sist, ett halvår sen. Det är lite sjukt faktiskt. I år har det bara varit två resor till huvudstaden och förra året var det bara sex resor. Men åren innan så levde jag mer eller mindre i Stockholm, var där så ofta jag kunde och hade råd med. Galet vad saker kan förändras på bara nåt år. Vännerna som då var mina så kallade bästa vänner, har jag inte direkt någon kontakt med idag. Några kanske ibland, men inte alls allihopa. Det tynade bort, vi växte ifrån varandra helt enkelt och ingen brydde sig tillräckligt för att vårda vänskapen. Sånt händer. Alldeles för ofta, tyvärr. Men jag började få ett liv här på hemmaplan för nåt år sen och ville inte härifrån lika ofta. Högskolan och dansen kom in i mitt liv då, nya vänner och intressen dök upp. Även pengarna sinade rejält så det har varit prioriteringar och följa sitt hjärta som gällt. Så resorna blev färre och färre, medans jag skapade mig ett liv här och skaffade en vänskapskrets på hemmaplan. Det kändes bra!
 
Längtan är inte lika stor att komma bort längre, inte ens till Stockholm. Denna stad som jag älskar så! Men idag, just nu faktiskt, så sitter jag på bussen till huvudstaden. Ska bli fint att se staden igen. Stockholm i mitt hjärta! Ska träffa Jennifer och vi ska hänga massa.. Finfint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback