All around the world.

2013-02-03 @ 21:56:57
Det blev lite stressigt imorse här, men hann till resecentrum i tid. Det blev halv tolv-bussen till Gävle och raka vägen mot Ackes. Först på plats och Frida kom strax därefter och även Irina. Vid 12.30 var det dags för 10-dans. Började med vals och gick igenom lite övningar och sen fick vi dansa.. Roligt! Sen körde dem de andra danserna som jag inte kan så jag försökte kolla på dem och memorera lite steg. Inte lätt alls. Dansade lite cha-cha också.. Slutade vid två och då hittade jag Alexander ute i foajén som jag pratade med och Ida kom också, trevligt. Vid 14.15 så var det modern. En annorlunda uppvärmning då Ida var lite krasslig. Sedan dansade vi och koreografin är fortfarande lite svår men det blir nog bra. Gick igenom de senaste stegen och la även på nån åtta till, fint. Sen ut till foajén och väntade på Irina, sen drog hon, jag och Frida ut till bilen. Mot Sandviken och kulturcentrum. Irina hade lektion vid 16-tiden och då satt jag och Frida ute i korridoren och pratade och dansade lite. Vals och quick step, haha. Vid 17 var det dags för jazz/show som vi började med att kolla på bara, orkade ingen uppvärmning. Vi hoppade med på diagonalerna för att Irina tyckte vi skulle det, haha. Roligt! Sedan koreografi där vi dansade några gånger och sedan gick vi igenom de senaste stegen innan vi la på lite flera steg och sen dansade massa. Otroligt snabb men rolig dans ju.. Sedan väntade en timmes zumba igen, så jobbigt ju! Jag fick hjälpa till på en dans igen, haha. Roligt hade vi men det var svettigt och varmt. Älskar't! Frida och jag väntade in Irina sen som fixade sig lite.. och då passade vi på att dansa lite vals i korridoren. Stegen börjar sitta nu, underbart! Fick sedan skjuts hem, tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback