Dansdansdans!

2013-02-08 @ 22:16:03
Det har varit dans i dagarna här. I onsdags började jag med zumba, så himla roligt men jobbigt va. Sedan kollade jag bara på broadway jazzen och fantasyn, ingen lust alls att dansa men jag memorerade stegen i alla fall. Pratade med Cassandra och Frida lite innan jag tog bussen hemåt.. Igår var jag på ackes igen, kom dit strax efter fyra och hängde med Cassandra och Julia.. Pratade lite med Lisa också. Vid sex så var det zumba-tajm. Svettigt och jobbigt. Lite senare så hade vi fantasy-rep med några av tjejerna, höll på i två timmar typ. Gick igeom danser och fixade placeringar till nästa vecka, fint. Pratade en del med Irina efteråt, det var fint. Sedan skjuts hem av Frida och Pernilla. Ikväll här så var jag in till ackes igen, söder lokalen. Pardans som gällde.. Var med lite grann på nybörjar pardansen där det dansades chacha och vals, mest grunder. Sedan var det standard pardans med de andra tävlingsfolket. Dansade lite vals, där har jag typ ett litet program som jag kan dansa.. Sedan var det slow fox där jag mest kollade faktiskt, men försökte mig på en liten kombination och det gick sådär. Tango efter det där Frida visade lite steg som jag testade, roligt. Och sist quick step där Irina visade grundsteg och en liten kombination som jag dansade. Roligt! 1,5 timme gick fort och sedan bussen hemåt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback