Danssöndag innan lov.

2013-02-24 @ 22:08:55
Klockan stod på ringning runt nio-tio, men Frida och jag kom nog inte upp förrän vid tio typ. Åt lite frukost, duschade och fixade oss. Bussen vid tolv in till stan och raka vägen till Ackes, Irina kom samtidigt som oss. Pratade lite med henne, fint. Vi bytte om och vid 12.30 så var det dags för 10-dans. Denna gång testade vi på wienervals, herregud så svårt. Men nån gång ska man väl lära sig. Sen blev det tango där vi fick lära oss några slingor, så roligt! Jag gillar verkligen tangon. Sen blev det samba, chacha, rumba och sist jive. Dansade allt förutom jiven, för jag kan bara grundsteg och det är jobbigt att bara stå och studsa på samma ställe. Slutade vid två och ut till foajén, pratade lite med Alexander och grattade Ida när hon kom och pratade lite där.. Frida och jag drog ut på stan sen, först en sväng förbi åhléns och sen till coop för att köpa nåt att äta för dagen. Tillbaks till Ackes där vi packade ihop alla våra grejer, väntade in Irina och strax efter tre-tiden så gick vi ut till bilen där Vahidin väntade. Mot Sandviken och Kulturcentrum. Vi åt massa, sjöng Uncover och jag hjälpte Irina lite med hiphopen i hennes grupp. Fint! Vid 17 var det dags för jazz/show där jag bara var med och dansade dansen. Repeterade massa bara, behövligt men så jobbigt. Direkt efteråt var det zumba, iiihi! Otroligt varmt i salen, men det gick ändå. Hjälpte till i en dans, roligt. Annars körde vi på som vanligt, galet roligt ju! Men trött blev jag, herregud! Vi bytte om efteråt och ut till bilen där Vahidin väntade.. Pratade lite grann och fick sen skjuts hem, taaack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback