Lååång dag!!!

2013-02-11 @ 00:15:46
Dagen blev verkligen lång, herregud! Tog bussen vid halv tolv till Gävle och var på Ackes vid 12. Träffade Irina det första jag gjorde och vi bestämde att jag skulle åka med henne till viken sen.. Efter en stund så kom det lite mer folk och vid 12.30 så var det 10-dans som gällde. Uppvärmning i bugg men då kollade jag mest.. Först ut var standard-danserna. Vals först och det är så roligt att dansa för jag har ju som sagt ett program att dansa nu.. Slow fox efter det och körde lite grunder med Irina och sedan försökte jag lära mig den kombinationen som jag testade i fredags, gick lite bättre nu men kan inte hela.. Sen väntade tango och quick step, där Louise visade lite flera steg i båda danserna så nu finns det lite mer att dansa. Hur kul som helst! Körde latin-danserna sen.. Började med chacha, där Louise även lärde mig lite mer på den kombination hon visade förra gången. Kul ju! Sedan väntade rumba och jive, där jag bara körde grunderna.. Sen hann vi inget mera för klockan blev 14 och lektionen tog slut. Vid 14.15 så var det dags för modern igen, först uppvärmning som vanligt och sedan koreografi. Gick igenom de senaste stegen och ändrade om lite och fick lite nytt. Dansade några gånger och sedan kollade jag bara på, faktiskt. Slutade efter en timme och då hittade jag Frida utanför som hade hunnit dit, trevligt! Vi hängde sen på Irina till Sandviken och Kulturcentrum. Hon hade lektion och vi dansade disco i korridoren, haha, det var roligt! Vid 17 så var det jazz/show som gällde, där var vi med. Uppvärmning och koreografi. Gick igenom de senaste stegen och la på en hel del "nytt". Det blir fint! Efteråt så var det zumba igen, så jäkla roligt ju! Körde på som bara den och det blev svettigt och jobbigt va. En timme gick fort och då var det bara att byta om och vänta in Irina. Jag hängde på dem tillbaks till Gävle och Ackes, det var ju dags för tävlingsmöte. Vi kom dit precis till 20, haha. Där gick Irina och Vahidin igenom allt igen, och det prickades av en hel del och vi fick reda på lite mer om vad som behöver fixas och sånt där. Mötet slutade runt halv tio ungefär och då pratade jag lite med Irina, är lite tävlingssugen liksom, hm.. Skulle sova på saken, haha. Pratade lite med Frida och sedan även Irina igen innan jag drog därifrån till bussen som gick vid 22-tiden. Mamma hämtade mig i viken vid halv elva, fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback