I'm gonna live forever

2013-01-20 @ 21:14:00
Dansen började idag, iiihi, men oj vad trött jag är nu. Börjar känna träningsvärken komma lite sakta också, haha. Skönt det!
 
Jag åkte in till Gävle runt elva-tiden idag, fick sällskap av Pernilla på bussen, trevligt! Raka vägen till Ackes sedan, där jag träffade på Larisa det första jag gjorde, trevligt. Sedan pratade jag med Vahidin och bara kollade lite barndans och hängde.. Vid 12.30 var det dags för lite dans, 10-dans denna gång. Typ helt nytt för mig, men jag skulle för första gången få provdansa med en partner. Herregud, det var så roligt, men också svårt, haha. Testade vals, chacha, rumba och jive. Himla mycket att hålla reda på ju, mycket att lära och jag känner mig väldigt dålig.. Slutade vid två-tiden och träffade på Elin, Hanna, Emma och Ida utanför, najs! Vid 14.15 så var det dags för modern övade, och vi dansade till en mycket bra låt. Och koreografin var lite krånglig och jobbig men samtidigt rolig att dansa. Efter den så testade jag contemporary jazz forts/övade och den hade också en bra låt, den koreografin var lite lättare än moderna men sjukt jobbig istället. Sen hade vi lite ledigt, satt ute i foajén och pratade med Frida, Hanna och Emma en stund. :) Sedan gick jag och Frida till söder lokalen, Vahidin frågade om vi kunde gå dit på buggen för de var flera killar än tjejer, så vi drog dit. Så vid 17 var det bugg fortsättning som gällde, haha. Aldrig buggat i hela mitt liv, så det var spännande. Grundstegen var ju lätta, sen var det bara att hänga med, haha. En timme gick fort och sen tog vi sällskap bort till ackes och jag gick till bussen som gick vid halv sju...
 
Imorgon väntar ännu fyra timmar dans, längtar va!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback