Dance the night away.

2013-03-08 @ 22:16:50
Dansade ju igår som sagt. Zumba var det som gällde först, så förbaskat roligt ju! Bytte sedan om och gick in på Lisas jazz.. Missat tre gånger typ, men har hoppat av den men tänkte testa en sista gång liksom. Missade uppvärmningen precis, så det blev piruetter efter den och sedan koreografi. Jättefin dans ju men svår.. Gick igenom de senaste stegen grundligt och la på lite grann. Fint! Pratade med Vahidin, Cindy, Irina och Lisa innan jag tog mig hemåt..
 
Ikväll här så var jag in till Ackes också, söderlokalen. Standard pardans som gällde.. I nybörjargruppen så körde vi chacha, vals och quick step. Kulkul. Andra lektionen så körde vi alla fem standard-danserna. Först ut var vals där vi fick en helt ny slinga att dansa. Gick igenom den några gånger och dansade den med Irina, det gick bra och sedan fick vi dansa den runt i ringen själva. Slow fox var det dags för sen, jag kan endast grundstegen där men idag vågade jag fråga Irina om en ny slinga, så det fick jag lära mig. Så roligt! Sen körde vi tango i några minuter, älskar't. Sen den svåra wienervalsen, jag var med lite grann bara, blir så förbaskat yr på en gång.. Och sist blev det quick step, himla roligt! Slutade vid halv åtta och då pratade jag lite med Frida.. Fick sedan sällskap med Antonia till bussen, trevligt! Mamma hämtade mig i viken vid halv nio.. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback