Dansigt!

2013-03-28 @ 23:36:33
I tisdags var det pardans igen. Första lektionen så dansade vi quick step, vals, chacha och jive. Finfint. Andra lektionen körde vi latin-danserna. Först ut var chacha, med en uppvärmning och sedan program. Rumba stod på tur och där dansade jag lite grann bara.. Jive sen, och jag kände mig lite tvingad där eftersom att jag fick lära mig steg i måndags. Dansade igenom stegen med Irina en gång också, fint. Sist dansade vi samba, så himla roligt alltså. Zumba väntade sen, så jobbigt. Svettigt värre men så roligt. I onsdags var det zumba som gällde först, lite småtrött men körde på ändå. Bytte om och hängde sen i foajén, fick sällskap av Cassandra och Frida också. For in en sväng på Irinas lektion och gick igenom pardiscon där, roligt! Broadway jazz sen, där vi var fem stycken, haha. Uppvärmning + diagonaler. La på nya steg på chicago-dansen, svååårt, och sen repetition av de steg vi har.. Segt och inte alls pepp, svårt ju! Dansade burlesque en sväng också.. Sen väntade fantasy också. Bara repetition på skyline-dansen. Shuffle-delen främst, herregud! Så himla jobbigt! Sista vi gjorde var att tävla, bäst energi som gällde. Jag vann, woho! Pratade lite med folk innan vi åkte hemåt.. Ikväll här så var det disco först, fick nya steg på den lite lättare koreografin, svårt. Fick fler steg på parkoreografin också, det var himla svårt.. Sen blev zumban inställd för det kom inga folk, haha. Segt ju! Satt i foajén i två timmar och pratade med Angelica, Hanna, Frida och Irina i omgångar. Bara hängde och väntade på fantasy-träningen. Repetition av skyline igen, och gjorde klart hela dansen ifall vi inte hinner med det sen. Fint, jobbigt att dansa bara. Började på shout it out-dansen också, åh så roligt! Slutade vid halv tio sen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback