Fin danssöndag!

2013-03-10 @ 21:42:51
Åkte in till Gävle och Ackes till tolv-tiden. Träffade Marcus och Matilda direkt och sedan dök alla upp allt eftersom. Vid 12.30 så var det 10-dans som gällde.. Uppvärmning till Copacabanana, hahaha, sen lite diagonaler.. Började med vals denna gång, där vi gick igenom den slingan vi fick i fredags. Alla hade typ partner utom jag denna gång så jag fick dansa en hel del med Irina när vi gick igenom steg. Hur roligt som helst! Sen fick vi dansa program så det var bara att dansa lite.. Fortsatte med samba där vi också gick igenom en slinga som jag kunna redan men vi la på lite flera steg på den. Kul att dansa den med Irina så man fick lite bättre koll på hur stegen görs och så. Sen dansades det program även här.. Chacha sen där vi också gick igenom senaste slingan och program efter det. Rumba och jive den sista kvarten, fint! Slutade vid 14 och hamnade då ute i foajén, pratade lite med Montana som var hemma på besök, trevligt. Sedan hängde jag och Marcus vid disken, pratade om lite allt möjligt och lite planer framöver. Finfint! Irina kom ut efter sin lektion vid tre och då tog vi oss ut till bilen där Vahidin väntade och raka vägen till Sandviken och Kulturcentrum. Jag dansade lite ute i korridoren medan Irina hade sin lektion. Hjälpte till med parhiphopen i hennes grupp igen, roligt! Vid 17 så var det dags för jazz/show.. Uppvärmning, piruetter + diagonaler. Sedan burlesque-dansen, bara massa repetition för dansen är ju klar. Sweet! Sedan väntade en timmes zumba, herregudars så roligt! Vi körde på och blev helt slut efteråt. Galet roligt! Pratade med Irina efteråt en sväng, bytte om och snabbt prat med Vahidin när han kom och jag gick dårifrån. Mamma hämtade mig strax efter sju-tiden, tack!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback