Danstävling i Västerås 131102.

2013-11-03 @ 11:21:17
Mamma skjutsade mig till Gävle, bussen gick från Ackes vid 6.40. Och vi var cirka ett 30-tal som skulle tävla. Lång resa ju, var inte framme i Västerås förrän runt halv tio. Tog oss in i hallen, lämnade av väskorna och tog oss in i själva tävlingshallen. Tävlingen började vid 10 och först ut var hiphop. Par, grupp och singel. Inget jag tävlade i så jag sprang mest runt och kollade på alla, åt massa och bara hängde. Runt 13.30-tiden så var det dags för disco och det var samma ordning där. Par, grupp och singel. Så det var en lång väntan innan jag skulle tävla då jag bara tävlade i disco singel, men tillslut så var det dags. Vi var nio stycken i min klass och det var semifinal som gällde. Lite halvt nervös men jag körde järnet och var helt slut i kroppen efteråt, benen skakade, herregud! Men jag gick vidare till final direkt, jag och två till. Så jäkla roligt! De andra fick dansa en second try, det var så himla skönt att slippa den.. Sen blev det final och vi var sex stycken. Körde järnet igen och hade så jävla roligt, herregud! Några ronder senare så var det dags för prisutdelningen och det var nervöst kan jag säga.. Dem räknade upp 6an, 5an och 4an i min klass, och mitt namn var inte med. Jag kom upp på pallen, och slutade på en andra plats. Så jäkla lycklig! Första gången på pallen och jag fick även min första prick också. IIHI! Och grattis till Natalie och alla dansare som tog sig upp på pallen, grymt! :D Allt var slut strax innan halv åtta, då packade vi ihop våra väskor och ut till bussen. Messade Irina om resultatet, fina! Och vi stannade på donken för mat innan vi lämnade Västerås runt nio. Resan hem var seg som vanligt.. Kom till Valbo runt kvart över tio där mamma hämtade upp mig, och raka vägen hemåt.
 
Nu längtar jag verkligen till våren och nästa tävling!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback