Gårdagen blev också en heldag.

2013-10-03 @ 14:38:38
Var in och dansade i tisdags också, då var det pardans som gällde i 2,5 timme. Först nybörjargruppen där det dansades quickstep, vals och chacha. Det går framåt men inte så snabbt som jag hoppades på.. Sen vanliga gruppen där vi repeterade vals-slingan från förra veckan, och fick dansa med Jonas då hans partner var sjuk. Tränade den slingan själv sen, det gick skapligt. Fortsatte med slowfox där vi fick en ny slinga och dansade även den med Jonas och den satt väldigt bra tillslut. Roligt värre!
 
Och igår var det som sagt en heldag på Ackes igen. Fritränade med Helena mellan 11-13. Discoprogram, splitthopp och snurrar. Finfint! Sen drog jag till donken för mat och inpå coop för lite gott till kvällen. Tillbaks på Ackes runt halv tre och då dansade jag vidare. Discoprogram, gick igenom olika koreografier och snurrade lite.. Josefine kom så pratade massa med henne innan hon började sin lektion. Det var zumba vid 17-tiden för mig, och vi körde en ny dans denna gång. Älskar't! En timmes paus sen typ, bytte om och hängde i omklädningsrummet med Josefine och Cassandra. Latino vid 19.15 sen och lika opepp varje gång. Repeterade jive-delen från förra veckan, även hela samban som vi dansade massa och sist gick vi igenom chachan och dansade den masa. Det kändes lite bättre efter lektionen. Sen fantasy där vi började med uppvärmning och sen diagonaler. Så kul!! Sen koreografin, dansade några gånger, repeterade de senaste stegen, fick flera steg och flera olika placeringar. Det blir nog bra! Slutade vid halv tio, pratade lite med Irina, bytte om och lite prat med folk innan jag gick till bussen. Tio-bussen så var hemma strax efter halv elva. Lång dag ju!
 
Ikväll väntar träning igen... Disco, zumba och fantasy. Heja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback