Pardanstävling i Gävle 12/4.

2014-04-17 @ 19:47:43
I lördags var det ännu en danstävling som gällde. Pardans med extraklass i disco brons. Parken i Gävle denna gång, hemmaplan ju. Det var Ackes som anordnade den, najs!
 
 
Klev upp runt halv åtta-tiden, åt frukost och fixade allt. Mamma skjutsade mig sen till Natalie så jag åkte in med henne och hennes mamma till Gävle runt nio-tiden. Kom till Parken vid halv tio ungefär och sprang mest runt där. Jag och Josefine tränade lite på våra duoprogram också. Tävlingen började vid 11 och först ut var bugg, salsa och swing. Vid 12 var det dags för solo- och duodanserna, bara direkt finaler som gällde, skönt! Lite nervöst faktiskt och jag ville stryka mig från standard som vanligt menmen.. Först ut på rond 10 i vals och det gick sådär, sen rond 12 i quickstep och det gick inte alls bra. Sprang och bytte om lite snabbt. Ut på rond 15 i chacha och det kändes faktiskt bra, tappade inte bort mig denna gång. Rond 17 i salsa som kändes hur bra som helst. Sen rond 19 i merengue som också kändes hur bra som helst, så roligt. Och sist rond 22 i jive, det gick sådär för jag tappade bort mig helt. Sprang och bytte om igen och det var dags för duo, alla ronder efter varann. Rond 24-27. Först ut var chacha och sen följde salsa, merengue och sist jive. Och det kändes så himla bra på de tre första, i jiven tappade vi dock bort oss menmen.. Prisutdelning direkt efter sen också, spännande ju! Jag kom 2:a i chacha, 1:a i salsa och merengue och i duon så kom vi 2:a i jive och 1:a i chacha, salsa och merengue. Vi var så sjukt nöjda efteråt, och jag var enormt nöjd med första platserna i salsa och merengue, iih! Och vi fixade en gruppbild med alla också, fint! Sen blev det en kort paus innan pardansen drog igång. Standard först och sen latin. Josefine och jag passade på att äta lite då, så gott med mat ju! Pratade med mamma också som var där och kollade på mig. Vi kollade även lite pardans men innan det var dags för disco så var det först lunchpaus i schemat.
 
 
Discon började runt 15.20, lite försenat pga krångel med musiken. Singel först ut i alla fall. Det blev en lång väntan för oss, typ 14 ronder, segt! Tillslut var det vår tur, himla nervösa var vi både Josefine och jag. Rond 52, semifinal med 11 dansare. Det kändes bra i början men sen blev det så sjukt trångt o dansa men körde på och det kändes helt okej efteråt. Väntade in resultatet och jag gick vidare till final, yaay! Rond 58 var det final, 7 dansare. Det var bara att köra på liksom.. Väldigt trångt igen men jag gjorde mitt bästa och det kändes så mycket bättre denna gång. Så jag var nöjd när jag klev av golvet. Och det var prisutdelning som väntade.. Så nervös men hoppades inte på för mycket.. De ropade upp 3an och 2an och då kände jag att det var kört för min del.. Men vad händer, jo jag vinner allt. Jag kom på första plats. JAG VANN!!! Blev så jäkla chockad och glad, herregud!!! När jag klev av pallen så kom Natalie springandes och kastade sig på mig och grattade och efter henne en hel drös med folk. Gud vad jag tycker om er alla, ackes ♥ Jag fick även min andra prick så jag gick upp i silverklass nu. AH så härligt! Sprang och bytte om för sista gången sen, inför disco par som väntade. Första gången för mig och Josefine, sjukt nervösa då vi inte kunna programmet riktigt menmen. En lång väntan för vi var ut på sista ronden, 73, i direkt final. Kom igenom programmet med småfel dock, sjukt trångt och svårt att dansa var det, vilket resulterade i sista platsen för oss.. Tävlingen var sen slut för dagen, runt sju-tiden ungefär.. Kollade in resultatet i de danser jag inte var på pallen. 4:a i solo vals och solo jive och 5:a i solo quickstep. Ganska bra ändå ju.. Sedan hjälpte jag till att städa undan det mesta tillsammans med alla andra, gick ju ganska fort ju.. Pratade lite snabbt med Irina också, fint! Åkte hem med Natalie och hennes mamma sen, tack! Hemma strax efter nio-tiden. Otroligt nöjd med tävlingen, kom hem med sex guld och två silver!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback