Prova på-veckan är över.

2014-01-25 @ 23:27:42
Dansen är tillbaka. Första veckan på terminen är förbi. Prova på-veckan är över. Jag har dansat och dansat och dansat. Herregud! Så himla roligt att vara tillbaks igen ju, det känns så skönt! Så roligt att träffa alla vänner igen som man inte har träffat under uppehållet. Jag trivs där, hihi. Många kurser blev det den här veckan, som alltid.
 
I söndags var det jazz/show övade som gällde först. Några gamla kvar och några nya.. Uppvärmning först följt av diagonaler, sen koreografi. Himla fin ju, i tre-takt och allt. Sen var det zumba direkt efter, rooligt! Både Irina och Vahidin körde ju, grymt! Stannade sen kvar på bugg nyb efteråt med dem och hjälpte till och dansade killsteg för det behövdes killar. Det var roligt! Pratade med I&V sen och fick skjuts hem, tack! I måndags så började jag med ragga övade för Ida, har alltid hoppats på att få dansa ragga för henne för hon brukar ha mysiga danser.. Den här koreografin var helt okej, och det var skoj att dansa för Ida igen ju! For sen in på jazz/show nyb/forts som Irina hade, det var dock bara en halvtimme kvar så det blev bara koreografi för min del. Den var la rolig, bra låt var det i alla fall. Tävlingsdiscon väntade sen, uppvärmning, splitthopp och diagonaler. Började med en koreografi sen, och den var faktiskt svår ju. I slutet så fick vi dansa program och det gick väl sådär. Sen for vi typ allihopa in på tävlingshiphopen.. ojoj vad jag kände mig felplacerad där. Freestyle-uppvärmning och jag ville bara därifrån.. Fick koreografi sen och i slutet fick vi göra program men det gick åt skogen. Bussen hemåt sen med gänget..
 
I tisdags så jobbade jag faktiskt, hoppade in och körde zumbaIOGT här i Sandviken och ska göra det två tisdagar till. Det var jätteroligt men också så jobbigt. Det gick faktiskt bra med lite småfel dock men roligt ju! I onsdags så började jag med zumba för Irina. Roligt, och jag älskar det! Sist så hade jag fantasy och vi var inte så många denna gång. Uppvärmning och diagonaler först. Sen repeterade vi vår jazz-dans från förra terminen, det gick väl helt okej. Och vi började även med en ny dans, som jag älskar! Pratade med Irina efteråt och tog sällskap därifrån, fint!
 
I torsdags var det disco övade först, och vi var ganska många i gruppen igen. Uppvärmning, splitthopp och diagonaler. Och vi började med en parkoreografi som var lite svår och ja, helt okej. Det var zumba direkt efteråt, himla jobbigt ju! Och sen testade jag jazz övade/avanc för Irina, var lite smånervös för den ju. Vi var väldigt några men det gick fint ändå. Uppvärmning, padebourée+piruett-övning och diagonaler. Sen koreografi som faktiskt var lite halvsvår men så otroligt fiin ju! Jag hoppas kursen blir av nu.. Pratade med Irina efteråt och sen for jag hemåt.. Och fredagen var sista kursen med latin pardans där vi dansade rumba, samba och chacha. Finfint!
 
Veckan har varit rolig och jobbig. Och det är dags att bestämma vad jag ska dansa eller det är typ gjort redan.. Hoppade av raggan som det ser ut nu i alla fall, och ska testa tävlingsgrupperna en gång till innan jag avgör hur jag gör med dem. Det blir nog bra det här.. Ser framemot den här terminen och längtar redan till maj ju! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback