Dance dance dance.

2014-03-12 @ 14:09:15
I måndags åkte jag och Natalie in till Gävle och var på Ackes redan vid 14-tiden. Tänkte träna lite och så, men först lämnade vi grejerna där och drog över till centralbageriet och köpte lite gottigotta. Tillbaks till lokalen och hängde i sofforna, åt wienerbröd och pratade massa.. Tiden rann iväg och det blev ingen träning, haha. Ida kom strax efter halv fyra så vi pratade med henne en del om helgens tävling, trevligt! Och Irina kom nån gång efter fyra så pratade med henne också. Folk började ramla in efter där och en timme senare var det dags för lektion för mig. Jazz/show stod först på tur där vi började med en ny dans, himla roligt ju! Repeterade även den gamla, fint. Tävlingsdisco på den sen, där vi också började med en ny dans. Lite svår men det går nog bättre nästa gång. Sen gjorde vi nå övningar som inte jag var med på.. Sist väntade tävlingshiphopen där vi repeterade dansen massa, och sen fick vi köra lite program.. Pratade lite med Ida efteråt innan jag, Natalie och Hanna drog till bussen..
 
Och igår var jag in till Ackes och fritränade med Josefine vid 15-tiden. Körde igenom våra duo-program och det gick fint faktiskt. Dem börjar sitta bra nu så det är skönt. Sen drog vi upp till lokalen på söder, kom samtidigt som Irina så vi hjälpte henne in med grejer.. Nybörjarpardansen började direkt, men vi var bara in och dansade merengue och chacha. Det var najs! Lite prat med Irina och Josefine innan det var dags för vanliga gruppen. Salsa-uppvärmning och sen körde vi nå quickstep-övningar innan vi fick dansa program, som följdes av vals och slowfox. Pratade med Anna och sen Irina innan jag drog mig mot bussen och hemåt..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback